افشاگری نظامی اسرائیلی از دلایل شکست ارتش در تخریب تونل‌های غزه

[ad_1]

یک مقام نظامی اسرائیل برای اولین بار رسوایی ها و دلایل شکست ارتش اسرائیل در تخریب تونل های غزه را کشف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه بین منطقه ای رای الیوم، یک مقام نظامی سابق ارتش اسرائیل از شکست مفتضحانه ارتش در طرح تخریب تونل های حماس فاش کرد.

برای اجرای این طرح، ارتش اسرائیل در 14 می 2021 از طریق روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد که تصمیم دارد عملیات زمینی را در نوار غزه آغاز کند تا نیروهای ویژه حماس آماده ورود به تونل ها و حمله شوند. و اسرائیل را با بمباران شدید بکشند.

حماس احمق نیست که فریب این نقشه را بخورد، دائماً ما را زیر نظر دارد و می‌داند که این عملیات کلاهبرداری است و هیچ خودرویی از مرز به نوار غزه حرکت نکرده است، بنابراین نیروهای حماس وارد تونل‌ها نشده‌اند.

بریک گفت: ارتش اسرائیل چند سال پیش این کلاهبرداری را طراحی کرد و قصد داشت چندین تیپ زرهی و پیاده را به اطراف مرز غزه بیاورد و به نوار غزه منتقل کند و قصد خود را برای نفوذ به این کشور اعلام کند. قرار بود حماس نیروهای خود را برای مقابله با ورود تانک ها به داخل تونل ها هدایت کند. در واقع ارتش با این طرح می خواست سال ها از فعالیت حماس جلوگیری کند و خسارات سنگینی به نیروهای آن وارد کند.

این مقام نظامی رژیم صهیونیستی افزود: ارتش این طرح را به طور کامل و طبق برنامه ریزی و تدارک آن بدون ارائه توضیح روشن انجام نداد و ترجیح داد که نیروهای زرهی و پیاده نظام وارد غزه نشوند، بلکه به عنوان احمق ها هوای سنگین و مستمر را انجام دهند. در نوار مرزی به حماس نشان دهد که آنها شروع به حمله به کشور کرده اند.

رئیس سابق کمیته شکایات ارتش رژیم ادامه داد: ارتش به شبکه ای از تونل های موشکی تقریباً خالی چند میلیارد دلاری حمله کرد که تنها تعدادی از نیروهای حماس در تونل ها باقی ماندند که در جریان عملیات نظامی کشته شدند. 1000 نیروی حماس کشته شدند.

وی ادامه داد: چرا فرماندهی معظم کل قوا متوجه نشدند که باید این عملیات را با تمام جزئیات انجام دهد و بعد از آن موشک های چند میلیارد دلاری را بدون اصابت به هدف شلیک کرد و عملیات فوق با ساختار اصلی، و شما با توجه به تمرینات و آمادگی انجام ندادید؟

بریک افزود: هیچ پاسخی برای این سوال بهتر از ترس مقامات نظامی از مخالفت با جو سرزمین های اشغالی و افکار عمومی اسرائیل و همان ترس از شکست وجود ندارد.

به گفته این مقام نظامی اسرائیل، جنگ ها را نمی توان با این روش پیروز کرد و این روش باعث شکست نیروی زمینی و فرار، از دست دادن انگیزه برای «خدمت» و احساس غیرقابل اعتماد بودن نیروی زمینی ارتش می شود.

او گفت: «بدتر از همه، یک افسر ارشد به من گفت.» از دست دادن ده ها سرباز و تسلیم شدن آنها.

وی گفت: اگر در جنگ‌های گذشته صادقانه رفتار نمی‌کردیم امروز اینجا زندگی نمی‌کردیم و اگر در جنگ‌های آینده صادقانه عمل نمی‌کردیم نمی‌توانستیم اینجا بمانیم.

شاخه نظامی حماس پیش از این سندی را از تونل های غزه در جریان جنگ ماه مه منتشر کرده بود که نشان دهنده شکست طرح ارتش اسرائیل بود.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *