امروز سه دهک جامعه برای خرید یک واحد ۷۰ متری ۱۲۰ سال باید انتظار بکشند

[ad_1]

یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: طبق آمار میانگین قیمت زمین در تهران طی 10 سال گذشته حدود 40 برابر و قیمت مسکن حدود 20 برابر شده است.

مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس و ارزیابی گزارش کمیسیون شهروندی از اجرای قانون تولید مسکن به نقل از ایسنا، اظهار کرد: مجلس بر اساس میانگین قیمت مسکن، قانون مسکن بسیار خوبی در این حوزه نوشت. در بهار امسال در تهران 46 میلیون متر و هر واحد مسکونی 32 میلیون متر است. و در کشور میانگین قیمت زمین از 9 میلیون شروع و قیمت هر واحد مسکونی 10.5 میلیون تومان است. بر اساس این آمار قیمت زمین در تهران 40 برابر و قیمت مسکن 20 برابر شده است. 10 سال گذشته

نماینده اهوازی ها در مجلس افزود: بر این اساس سه دهک این شرکت باید 120 سال منتظر خرید یک واحد 70 متری باشند. در قانون تولید مسکن پیش بینی شده بود که 250 هکتار از اراضی دولتی برای ساخت مسکن به وزارت راه واگذار شود اما در عمل آنطور که باید محقق نشد.

یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس گفت: در قانون جهش تولید مسکن باید صندوق ملی زمین و مسکن برای تامین اعتبار ساخت مسکن ایجاد شود، مالیات و اقساط آن مهر مهر شود و هرگونه موضوع مسکن در این باشد. حقایق اتفاق نیفتاد. علاوه بر ساخت و ساز مسکن، باید زیرساخت های جدیدی مانند مساجد، جاده ها، مدارس و درمانگاه ها در شهرها ایجاد شود. در بحث قیمت مصالح باید پیش بینی های لازم انجام شود، بیم آن داریم که ساخت مسکن شروع شود اما قیمت مصالح هم افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *