ایجاد نقشه‌ای از مواد موجود در فضا

[ad_1]

دانشمندان در جمهوری چک قصد دارند نقشه ای از مواد خامی که در فضا یافت می شود ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ER، طرح بلندپروازانه ای که توسط آژانس فضایی اروپا (ESA) به محققان پیشنهاد شده است قرار است دو ماهواره را در چهار سال آینده به فضا پرتاب کند. این اولین طرح ملی فضایی جمهوری چک است که توسط آژانس فضایی اروپا دریافت شد.

این پروژه آزمایشگاه فضایی برای ابزارها و کاربردهای متغیر پیشرفته (SLAVIA) نامیده می‌شود و محققان قصد دارند فناوری‌هایی را کشف کنند که می‌توانند در آینده برای مطالعه مواد خام روی ماه و سیارک‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

پتر کاپون، مدیر عامل SAB Aerospace برنو که رهبری کنسرسیوم شرکت‌ها در مذاکرات SLAVIA را بر عهده دارد، گفت: «این پروژه می‌تواند گام بزرگی در صنعت فضایی باشد. ما می خواهیم چند سال دیگر یک نقشه منابع در فضا ایجاد کنیم تا اگر روزی برای استخراج منابع به آنجا رفتیم، دقیقاً بدانیم کجا باید برویم.

یک نقشه از مواد موجود در فضا ایجاد کنید

پروژه SLAVIA از دو ماهواره 20 کیلوگرمی استفاده خواهد کرد که هر کدام حامل سه دستگاه برای کاوش اجزای سیارک و مواد بین سیاره ای وارد شده به جو زمین هستند.

این ماهواره ها حاوی یک دوربین ابرطیفی هستند که ترکیب شهاب سنگ ها و سیارک های نزدیک به زمین را هنگام ورود به جو سیاره تجزیه و تحلیل می کند. علاوه بر این، آنها از یک طیف سنج جرمی استفاده خواهند کرد که به طور مستقیم ذرات جدا شده در مدار را تجزیه و تحلیل می کند. در نهایت، برای درک بهتر رفتار چنین زباله های فضایی، ماهواره ها همچنین یک آنتن رادیویی برای نظارت بر پلاسما حمل می کنند.

زباله‌های فضایی دستگاه‌های مختلف ساخته‌شده توسط انسان هستند که به دور زمین می‌چرخند اما دیگر کار نمی‌کنند. زباله‌های فضایی باقیمانده‌ای از فعالیت‌های انسانی در فضا هستند، از قطعات یک سفینه فضایی گرفته تا قسمت‌هایی از یک سفینه فضایی که در مراحل مختلف یک مأموریت فضایی برداشته می‌شوند یا هر چیز دیگری که در مدار باقی می‌ماند و دیگر مفید نیست.

مارتین فروس از مؤسسه شیمی فیزیک هروف از آکادمی علوم چک گفت: «این اندازه‌گیری‌ها در 600 کیلومتری سطح زمین انجام می‌شود، بنابراین نتایج بسیار دقیق‌تر از زمانی است که دانشمندان روی زمین انجام دادند.»

آژانس فضایی اروپا در نظر دارد طی پنج سال آینده بیش از 1 میلیارد کرون (46000 دلار) در مأموریت های فضایی خاصی که از جمهوری چک نیاز دارد، سرمایه گذاری کند. این مقدار پول برای اجرای حداکثر سه ماموریت کافی است.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *