تأثیر داروهای ضد میگرن و ضد ایدز بر روی کرونا

[ad_1]

محققان ایرانی تاثیر داروهای ضد میگرن و ایدز را بر ویروس کرونا در سیستم های کامپیوتری شناسایی کرده اند.

به گزارش ایسنا، با توجه به عدم وجود داروی قطعی برای درمان بیماری کرونا و اپیدمی آن، این مطالعه به منظور یافتن دارو در محیط شبیه سازی کامپیوتری انجام شد.

در این مطالعه که توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی قزوین انجام شد، ابتدا داروهای ایدز و میگرن از سایت بانک دارو با پروتئاز اصلی ویروس به صورت جداگانه در نرم افزار لنگر انداخته و سپس فایل ها تهیه شد. بر اساس بیشترین انرژی و ترکیب مناسب اتصال انتخاب شد.

سپس دینامیک مولکولی در نرم افزار Gromex شبیه سازی شد تا اطلاعات بیشتری در مورد این برهمکنش ها به دست آید. نتایج نشان داد که تغییرات ساختاری در آنزیم اصلی کروناویروس در طول اتصال به داروی میگرن و ایدز رخ داده است.

بر اساس نتایج این مطالعه که توسط علیرضا فراست و با همکاری حنیفه شریعتی فر، امیر هوشمند و نعمت الله غیبی انجام شد، طراحی داروهای میگرن بیشترین تمایل را برای اتصال به آنزیم اصلی کرونا دارد. پیوند الکترواستاتیک نقش عمده ای در اتصال داروهای میگرن به آنزیم اصلی کروناویروس ایفا می کند.

با توجه به نتایج به دست آمده، اعتقاد بر این است که با بررسی این داروها در آزمایشگاه و در شرایط زندگی، می توان اثرات آن را بهتر درک کرد. نتایج به‌دست‌آمده از شبیه‌سازی دینامیک، فرآیند شناسایی داروی مناسب را کوتاه کرده و اعتبار کار را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *