دبیران شوراهای صنفی صدای مظلومان به سمت حکومت باشند

[ad_1]

رئیس نهاد دانشگاه علوم پزشکی تهران خطاب به دبیران شوراهای صنفی گفت: صدای مستضعفان به سمت دولت باشید و فقط صدای اتحادیه خود و دانشگاه را به این سمت نبرید. جمهوری اسلامی مغفول مانده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید مجید قریشی، رئیس نهاد پیشرو دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست «انجمن دستیاران مدرسین و دانشجویان دکتری» دانشگاه های علوم پزشکی کشور با اشاره به تلاش اعضای صنف گفت: مطابق با الزامات دانشجویی : تلاش و تلاشی که برای دانشجویان می کنید بسیار ارزشمند است زیرا از زمان و اعتبار و فرصت های خود برای پیشبرد اهداف دانشگاه و دانشجویان استفاده می کنید. این مطالبات در حوزه بزرگتری به نام انقلاب رخ می دهد.

وی ادامه داد: زمانی که انقلاب شد، حس تولد دوباره در ما جوانه های آن زمان ایجاد شد. احساس می کردیم انسانی به صحنه می آید و ملتی سرخورده و ذلیل را از روی زمین برمی دارد. افرادی که فرهنگ، علم و هویت آنها توسط دیگران بیرون رانده شده است. خاندان پهلوی اولین پادشاهی بود که توسط یک قدرت خارجی به قدرت رسید. انقلاب مشروطیت در ایران قبل از دمکرات شدن دولت های ژاپن و ترکیه رخ داد، اما این پدر و پسر تمام تلاش خود را برای استراحت به کار بستند.

قریشی دانش آموزان را به تفکر در قرآن دعوت کرد و گفت: قرآن می گوید یکی از کارهای فرعون تحقیر قومش بود و مردم ذلیل به بردگی فرعونیان در می آیند. زمانی که انقلاب شد ما در چنین شرایطی قرار داشتیم و ملت ذلیل بودیم. ما دانشمندان بزرگی داشتیم که هیچ کدام جایی پیدا نکردند و اگر نظرشان بر اساس موضع دولت نبود، کنار گذاشته می شدند. اما در انقلاب ایران مردی در این کشور برخاست که 16 سال در غربت بود و مانند فراعنه امکانات مادی و اجتماعی نداشت، اما با یک ملت همراه بود. اولین بار بود که یک فیلسوف و عارف با چنین سطح علمی در ایران به قدرت می رسید.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: این مرد بر اساس دین آمد و پیامش این بود که خداوند به ما دستور داده است که شما که ایمان دارید خدا می خواهد شما را ملت زنده بسازد، چرا خودتان را ذلیل می کنید؟ خداوند در اولین برخورد با پیامبر می فرماید به نام من شروع کن. می خواهد بگوید من پرورش دهنده تو هستم، راهنما و خالق. پس اگر می خواهی در دنیا رشد کنی پیش من بیا نه نزد فراعنه.

وی با اشاره به کتاب معنای زندگی نوشته ویل دورانت گفت: انسان با وجود رشد، نمی داند برای چه زندگی می کند. مشکل دنیای امروز ما اقتصاد نیست، بی هویتی است. مهم ترین مشکل بشر امروز ما پوچ گرایی و از خودبیگانگی یا مسخ انسان هاست که با وجود ثروت فراوان و امکانات مادی فراوان مردم امروزی، پوچ شده است. انقلاب ما در زمانی رخ داد که ما بین دو قدرت جهانی بودیم که خدا را رها کرده بودند. وقتی خدایی در زندگی نباشد، تلاش بیهوده است. در جشنواره‌های ۲۵۰۰ ساله، قاشق و چنگال از فرانسه و گل‌هایی از هلند آمدند و کارگرانی را از خارج آوردند. امام در ادامه نامه ای به علم نوشتند که چند ماه است در منطقه جنوب زلزله آمده و مردم آب آشامیدنی ندارند اما در این جشن روزانه گل از هلند وارد می شود. ما در انقلاب چیزهایی را دیدیم و تجربه کردیم که نسل شما ندید و نیاز داشت. همانطور که دوران مصدق و انقلاب مشروطه را ندیدیم و در کتابها نخواندیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اهمیت قرائت اعلامیه گام دوم انقلاب و اشاره به بخش‌هایی از این بیانیه گفت: 200 سال گذشته را مطالعه کنید. هر بار که جنگیدیم قسمتی از خاک خود را از دست دادیم “ما یک تاریخ ننگین 200 ساله داریم که نمی توان به آن افتخار کرد، بزرگان ساکن شدند، اندیشمندان بر خاک سیاه نشستند و اراذل در کار بودند. اما بعد از انقلاب، ثبات ارضی ما به طور کامل حفظ شده است.

قریشی در خصوص پیشرفت های علمی کشور پس از انقلاب گفت: برکت کشور در انقلاب موتور محرکه علم و فناوری کشور بوده است که ثمره آن در حال تبدیل شدن به جوامع فراگیر و دانش بنیان تولید کننده علم و فناوری است. ده ها پروژه بزرگ از جمله سلول های بنیادی، بیوتکنولوژی، افزایش 60 برابری صادرات غیرنفتی و 10 برابری واحدهای صنعتی، فناوری داخلی، صنایع دفاعی و درخشش پزشکی محصول روحیه جمعی و احساس است. که انقلاب برای کشور به ارمغان آورده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از آرمان های انقلاب عدالت بوده و هست، گفت: هنوز تا رسیدن به عدالت راه درازی در پیش داریم و در برخی عرصه ها نتوانسته ایم عدالت را اجرا کنیم.

رئیس نهاد دانشگاه علوم پزشکی تهران خطاب به دبیران شوراهای صنفی گفت: صدای مستضعفان علیه حکومت باشید نه فقط صدای گروه خود و دانشگاه. عدالت خواهی شاید مهمترین ویژگی دینی ما در این حکومت باشد و بدون آن بخش زیادی از جمهوری اسلامی مغفول بماند.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *