رایزنی «امیر عبداللهیان» و «گوترش»

[ad_1]

وزیر امور خارجه ما و دبیر کل سازمان ملل متحد با هم مشورت کردند و تلفنی صحبت کردند.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله آخرین تحولات یمن و افغانستان و همچنین مذاکرات وین گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با وضعیت یمن و تشدید حملات به مناطق غیرنظامی بر تداوم رویکرد جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ یمن تاکید کرد.

امیر عبداللهیان با درخواست از رویکرد سازمان ملل برای پایان دادن به محاصره بشردوستانه، برقراری آتش بس و انجام مذاکرات سیاسی در یمن، از دبیرکل خواست تا نقش بیشتری در پایان محاصره بشردوستانه و توقف بمباران گسترده مناطق غیرنظامی ایفا کند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر لزوم توجه ویژه به بحران انسانی و وضعیت مهاجران افغانستانی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر حدود هشتصد هزار پناهجوی جدید از افغانستان پذیرفته است، مشکلی که نیازمند توجه جدی جهانی است. و مشارکت

امیر عبداللهیان بار دیگر بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و آمادگی جمهوری اسلامی برای تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به کشورها و جامعه جهانی از طریق ایران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ارتباط با مذاکرات وین برای رفع تحریم ها، این مذاکرات را مثبت توصیف کرد و بر اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به یک توافق خوب در اسرع وقت تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در ادامه بر عدم اعتماد به حاکمان کاخ سفید تاکید کرد و بر لزوم اقدامات عملی، محسوس و قابل تایید غرب و آمریکا برای نشان دادن توافقی پایدار و معتبر تاکید کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگوی تلفنی از مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از روند صلح، پایان دادن به حملات نظامی، توجه به مسائل انسانی و آغاز گفت‌وگوهای سیاسی برای حل و فصل مسائل یمن قدردانی کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین بر ضرورت ادامه تلاش ها برای ایجاد یک حکومت فراگیر متشکل از گروه ها و اقوام مختلف در افغانستان و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای برخورداری از حقوق بشر و دسترسی همه شهروندان افغانستان به ویژه زنان و کودکان تاکید کرد. به آموزش و پرورش

در نهایت گوترش از هرگونه پیشرفت در مذاکرات هسته ای و لغو تحریم ها در وین استقبال کرد و سازمان ملل همواره با تمام توان و توانایی خود از توافق هسته ای و صلح بین المللی حمایت کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *