سنا، گیاهی برای تقویت دستگاه گوارش

[ad_1]

ایسنا/ لرستان این کارشناس گیاهان دارویی گفت: امروزه سنا به دلیل خواص موثر در دستگاه گوارش در دنیا شناخته شده است.

تارا امیدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به استفاده از گیاه سنا با خواص آن بر دستگاه گوارش در سراسر جهان، اظهار کرد: این گیاه به عنوان چای برای درمان یبوست استفاده می شود و از دیگر خواص آن برای پوست، مو و کاهش وزن استفاده می شود. چالش ها و مسائل.

وی درباره خواص برگ سنا در یبوست و درمان آن گفت: این گیاه روده ها را پاکسازی می کند و حرکت در روده را تسهیل می کند، تاثیر این گیاه روی روده باعث انقباض و حرکت آن می شود.

امیدا با اشاره به اینکه چای سنا به کاهش وزن و چربی سوزی کمک می کند و همچنین با دفع سموم به پاکسازی بدن کمک می کند، گفت: می توانید برگ های سنا را پودر کرده و سپس با کمی آب مخلوط کنید. مانند خارش پوست، اگزما، رفع لکه های قهوه ای و سفید، رفع ترک های دست و پا، التیام زخم های قدیمی و مشکلات قارچی.

این گیاه شناس گفت: این گیاه به درمان انواع تومورهای روده بزرگ و روده کوچک، تومورها و سنگ های صفراوی و سرطان مثانه کمک می کند و باعث دفع سموم از بدن می شود و همچنین می توان آن را با پودر حنا مخلوط کرد و به صورت خمیر درآورد. و روی سر بگذارید تا موهایتان نرم شود و از ریزش آن جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه می توان برگ سنا را پودر کرد، افزود: برای مشکلات پوستی مانند خارش پوست، اگزما، رفع لکه های قهوه ای و سفید، رفع ترک های دست و پا، بهبود زخم ها و مشکلات کهنه کاربرد دارد. کاربردی

امیدی گفت: مصرف این گیاه برای کودکان زیر 10 سال بدون نظر پزشک ممنوع است و در دوران بارداری و شیردهی باید از مصرف آن خودداری شود.
این متخصص گیاهان دارویی افزود: برای کاهش عوارض سنا توصیه می شود آن را با گشنیز، دارچین، زنجبیل، انیسون و هل مخلوط کنید و به طور کلی مصرف برگ سنا در دوز مناسب تقریبا بی خطر و بدون ترس از مصرف است.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *