شیرابه انجیلسی به نهرهای روان تبدیل شده است

[ad_1]

ایسنا/ مازندران رئیس اداره محیط زیست بابلکنار نسبت به معضل زیست محیطی بشارتی در منطقه بابلکنار هشدار داد و گفت: شیرابه های منطقه اقلیسی اکنون به نهرهای روان تبدیل شده است.

حسین حیدرپور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه فرهنگ تفکیک زباله می تواند 30 تا 40 درصد معضل زباله را حل کند، گفت: از 280 تن زباله تولیدی در بابل تنها یک سوم توسط شهرداری کمپوست شده است. بابل و بقیه آن چنان که در حالت خام مدفون است.

وی در خصوص معضل زیست محیطی بشارتی در منطقه بابلکنار گفت: کنترل شده است.”

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رجا در خصوص مشکلات زیست محیطی شهر رجا در منطقه بندپی بابل اظهار داشت: در شهر رجا در سال گذشته سه تصفیه خانه فاضلاب اضافه شده است که یکی از آنها در حال بهره برداری است. دو مورد در دست ساخت است که یکی از آنها 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در این میان پس از 18 سال تصفیه خانه مرکزی آن در حال بازسازی است تا از فروردین 1401 هیچ گونه آب نشتی وارد رودخانه نشود.

حیدرپور تاکید کرد: برای شهر بابلکنار در سال 1378 تصفیه خانه جدید در کنار تصفیه خانه قدیمی راه اندازی شد و مشکل دو شرکت نظافتی حل شد به طوری که هم اکنون 95 درصد مشکل شهرک صنعتی بابلکنار حل شده است. .

استفاده از سوخت های فسیلی مهم ترین معضل آلودگی هوا است

حسین حیدرپور در قسمت بعدی این گفت و گو با اشاره به اینکه مهمترین عامل آلودگی هوا استفاده از سوخت های فسیلی است، خاطرنشان کرد: استفاده از راهکارهایی مانند معاینه فنی خودروها، جایگزینی خودروها و موتورسیکلت های نو با فرسوده و مصرف انرژی. جدید، از جمله انرژی خورشیدی، باد به جای سوخت های فسیلی برای آلودگی هوا، مانند فیلترهای برگشتی، رسوب دهنده های الکترواستاتیک و غیره. از جمله موارد کاهش آلودگی هوا هستند.

حیدرپور گفت: افزایش خودروها، استفاده از سوخت‌های فسیلی، کاهش پوشش گیاهی و رشد جمعیت باعث شده که هوای پاک نداشته باشیم. برای کاهش آلودگی هوا به جای خودرو از دوچرخه و وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و سه شنبه های بدون خودرو در دستور کار است.

وی ادامه داد: در حال همکاری با محیط زیست هستیم تا مالکان خودروها را ملزم به انجام معاینه فنی برای تمیز نگه داشتن آنها کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بابل تصریح کرد: برای کنترل آلودگی هوا حدود 35 واحد صنعتی و تولیدی که پتانسیل و احتمال آلودگی هوا در آنها پیش بینی شده بود شناسایی شد که به طور مستمر توسط کارشناسان این اداره مورد پایش و بازدید قرار می گیرد. آن را بگیرید. با پیگیری های این اداره، واحدهایی که آلودگی هم داشتند موظف به بهینه سازی و تجهیز آنها به سیستم های کنترل آلودگی هوا شدند.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *