ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی در حوزه کشاورزی

[ad_1]

ایسنا/ زنجان معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و گسترش وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم استفاده از ظرفیت های علمی در این حوزه تاکید کرد.

حسین جعفری شب گذشته (3 بهمن) در مراسم تودیع و معارفه روسای مرکز تحقیقات و فناوری جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه امروز باید از ظرفیت علمی در کشاورزی استفاده کنیم، گفت: برای خدمت رسانی باید از ظرفیت های علمی در کشاورزی استفاده کنیم. باید از ظرفیت علمی که داریم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که همواره مورد توجه بوده اند، امنیت غذایی بوده است، افزود: یکی از دغدغه های این حوزه، مشکل محدودیت منابع مانند آب و زمین است که باعث شده جهادکشاورزی این امر را انجام دهد. موضوع را جدی بگیرند و امنیت غذایی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در دنیا منابع زیادی برای برون رفت از مشکلاتی که در حوزه کشاورزی داریم وجود دارد، ادامه داد: اگر امروز اصرار بر استفاده از ظرفیت های علمی در کشاورزی داریم به این دلیل است که استفاده از این ظرفیت در سایر ادارات است. توانسته ایم بر بسیاری از مشکلات به ویژه بیماری عروق کرونر قلب غلبه کنیم که امروزه به آن دست یافته ایم.

جعفری با اشاره به اینکه زنجان یکی از استان هایی است که از ظرفیت های علمی در حوزه کشاورزی به خوبی استفاده می کند، تصریح کرد: موفقیت روزافزون خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه زنجان یکی از استان های با استعداد خوب در حوزه کشاورزی است، گفت: اگر بخواهیم به نقاط قوت استان زنجان اشاره کنیم. در این حوزه از کشاورزی، نمونه بارز آن صنایع غذایی است که هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در وضعیت خوبی قرار دارد.

جواد تراسی همچنین به ظرفیت های کمی و کیفی مطلوب زنجان در کشاورزی و آبزی پروری اشاره کرد و گفت: یکی از الزامات ما حضور فعال زنجان در سمینارهای علوم کشاورزی با محوریت جهاد کشاورزی است.

وی از ساماندهی بازار جمعه و جلوگیری از فروش میوه توسط خودروهای سیار در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از تاکیدات ما بر موضوع همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی زنجان است.

رئیس جدید مرکز تحقیقات و فناوری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به رویکرد اصلی خود در برنامه ریزی برای مدیریت مرکز مبتنی بر استفاده از رویکرد سیستمی یا تفکر سیستمی، گفت: سیستم ترکیبی از اجزاء برای دستیابی است. تعامل با یک هدف خاص

نادر عباسی با اشاره به اینکه ماموریت اصلی سازمان تحقیقات، آموزش و گسترش کشاورزی و همچنین نهادهای تابعه استانی افزایش ضریب نفوذ دانش در عرصه های تولید است، خاطرنشان کرد: این امر به دو صورت انجام می شود. اول انجام تحقیقات پایه و تولید علم و نوآوری و دوم اینکه در کنار دستگاه های اجرایی وزارت متبوع بایستیم و در حل مشکلات اجرایی با آنها همکاری کنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *