غرضی: مسئولان برای مبارزه با فساد تعارف و مصلحت را کنار بگذارند

[ad_1]

این فعال سیاسی گفت: اگر سه قوه برای مبارزه با فساد تلاش کردند باید تعارف، منفعت و فرقه گرایی را کنار بگذارند. «اگر چنین است، می‌توانیم با فساد مبارزه کنیم، در غیر این صورت شاهد فساد در همه دولت‌ها بوده‌ایم، اما به اجرای قانون تبعیض‌آمیز توجه نکنیم.

محمد غرضی در گفت وگو با ایسنا، روند مبارزه با فساد را در سه قوه ارزیابی کرد و گفت: من سابقه 28 ساله در دولت دارم و باید بگویم که ریشه فساد در جامعه به سه قوه تقسیم می شود، اما راه حل هایی برای از بین بردن آن وجود دارد. «اما قبل از آن، علل فساد و گسترش آن در دهه گذشته باید بررسی شود، که ممکن است با ضرب المثل قدیمی توضیح داده شود که سیاست «یک شهر و دو نرخ» ممکن است قابل توضیح نباشد. انتظار می رود بازار را مختل کند.

وی افزود: از روزی که مجلس ارز رایج در کشور را 2 یا 3 نرخی تصویب کرد، فساد به زیرمجموعه های قوای مختلف کشور وارد شده که تبعات آن محدود به بازار ارز نیست. به مناطق دیگر.” اکنون تنها با ساماندهی بازار ارز نمی توان از این وضعیت خارج شد. زیرا ریشه فساد به سایر بازارها و سایر روندهای پولی و مالی کشور کشیده می شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه همه آثار فساد بر ساختار اقتصادی کشور ناشی از تبعیض است، تاکید کرد: اجرای تبعیض آمیز قوانین و همچنین اجرای قوانین تبعیض آمیز موجب گسترش فساد و رشد آن در ساختار اجرایی شد. .. بعد از اینکه دولت فعلی به دنبال مبارزه با فساد است، انتظار می رود این قوانین تبعیض آمیز یا تبعیض آمیز از صحنه تصمیم گیری حذف شود و چپ و راست یکسان جلوه کند.

وی ادامه داد: اگر قناعت به اقدامات فعلی کافی نباشد و به مشکلات یک چشم نگاه نشود، در نهایت منجر به تکرار تجربیات گذشته می شود و باز هم عده ای وام و وام مالی با سود 2 درصد دریافت می کنند و تا زمانی که آن را به جامعه تزریق کنید.» علت بسیاری از این مشکلات پایین بودن سود سرمایه بانک ها و مؤسسات مالی و سودآوری بالای این روش برای آنها بود.

وی تاکید کرد: اگر قرار است سه قوه با فساد مبارزه کنند، باید تعارف، مزایا و اختلافات را کنار بگذارند. «اگر چنین است، می‌توانیم با فساد مبارزه کنیم. قوانین هر دولتی که وارد شد، فضای مساعد اقتصادی و سیاسی را برای حامیان خود فراهم کرد، و سپس در پایان دوره خود، دولت از رفتار خود شکایت کرد، اما به ندرت اتفاق می افتد که روندها واقعاً تغییر کند.

این فعال سیاسی مواضع رئیس قوه قضائیه در برخورد با فساد را قابل قبول دانست و افزود: در عین حال قوه قضائیه علیرغم همه تلاش ها تنها با عاملان فساد برخورد کرده و هنوز به مراجع قضایی نرسیده است. امیدوارم این روند در مذاکرات با فرماندهان موفق باشد.

غرضی در پایان خطاب به سران سه قوه گفت: پیامی برای روسای جمهور، مجلس و قوه قضائیه دارم و عدالت و ارزش های انقلاب اسلامی ایجاب می کند که بار را از دوش برداریم. فقیر و دولت، مجلس و قوه قضائیه.» بار مشکلات.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *