لیبل چاپی سیاه و سفید

لیبل چاپی احتمالاً اين خبر را شنيده ايد: google کوکي هاي فرد ثالث را مي کشد. اين اعلاميه، ملازم با مقرراتي نظیر GDPR و CCPA، لحظه اي دگرگون کننده را براي فضاي فناوري تبليغات به وجود آورده است. ما‌درها مي‌خواهيم به شما امداد کنيم بفهميد اين تمامی هياهو براي چيست، چطور روي شما تأثير مي‌گذارد و چه کاري مي‌توانيد انجام دهيد تا از آن جلوتر برويد.

 

چه اتفاقي مي افتد و چرا نقص‌ دارد؟

به مراد حفاظت از حريم خصوصي کاربر، Google قصد دارااست کوکي‌هاي فرد ثالث را تا سال 2022 منسوخ کند. در ادامه عوض، Google خوی مرور عضو را ناشناس و جمع‌آوري مي‌کند و آن را در ادامه چيزي به اسم «جعبه ايمني حريم خصوصي» در ادامه دسترس قرار مي‌دهد. google کروم، فايرفاکس و سافاري با نیز نزديک به 90 % از سهم بازار مرورگرهاي وب را در ادامه اختيار دارند. و با حرکت گوگل، اين مرورگرها حالا کوکي هاي فرد ثالث را کنار گذارده اند. دو نتيجه اکثر از اين تغيير وجود دارد:

 

شماره 1 – هدف گذاري تبليغات برنامه تلویزیونی اي همانطور که مي دانيم به زودي از بين خواهد رفت

اکثريت قريب به واقعه ارائه دهندگان تبليغات برنامه‌ريزي شده براي يافتن، شناسايي و هدف قرار دادن مشتريان بالقوه در ادامه وب به کوکي‌هاي فرد ثالث متکي هستند. براي آن ها غيرممکن خواهد بود که در ادامه دنياي سوای کوکي به رویه امروزي فعالیت کنند.

 

شماره 2 – بسياري از ارائه دهندگان هدف، میزان زيادي از دیتا هاي رفتاري عضو را از دست خواهند داد

ارائه‌دهندگان هدفي که براي مبداء سيگنال‌هاي هدف به کوکي‌هاي فرد ثالث و تعامل تبليغاتي برنامه‌ريزي شده تکيه مي‌کنند، ناچار مي‌شوند رويکرد خویش و در ادامه برخي موردها در ادامه تمام نوع کسب‌وکار خویش تجديدنظر کنند. در ادامه اينجا نگاهي اجمالي به دو گزینه از رايج ترين نوع هاي به دست آوردن و فعالیت مي بينيم:

 

مدل فرد ثالث انبوه – با گذشت زمان، اين شرکت‌ها کوکي‌هاي فرد ثالث را جمع‌آوري کرده‌اند تا مجموعه‌هاي دیتا بزرگي را ايجاد نمایند که از آن ها براي هدف‌گيري دوباره و هدف مبداء به کارگیری مي‌کنند. هنگامي که کوکي‌هاي فرد ثالث از بين مي‌روند، اين مجموعه‌هاي دیتا نيز از بين مي‌روند و توانايي آن‌ها براي مبداء داده‌هاي هدف و اجراي تبليغات برنامه‌اي را از بين مي‌برند.

مدل هدف‌گيري دوباره – اين شرکت‌ها از کوکي‌هاي فرد اولیه از وب‌سايت شما براي دنبال نمودن اعضا از وب‌سايت شما و تأثيرگذاري بر روي وب‌سايت‌هاي غيرمالکي به کارگیری مي‌کنند. البته هنگامي که شخصي کانال شما را سوراخ مي کند، آن کوکي هاي فرد اولیه به کوکي هاي فرد ثالث تبديل مي شوند. اين بدان معني هست که آن ها نمي توانند مخاطبان شما را از وب سايت شما پيدا نمایند يا بر آن ها تأثير بگذارند.

آيا خبر خوبي هست؟

در حالي که درد کوتاه مدت وجود دارد، بسياري از بازاريابان مي دانند که دلايل زيادي وجود دارااست که اين يک تغيير مثبت براي صنعت در ادامه دراز مدت است. مهمترين آن ها اين واقعيت هست که با ايجاد يک وب امن تر، اعتماد بيشتري را با مخاطبان خویش ايجاد مي کنيم.

 

اعلاميه google و همچنين مقرراتي نظیر GDPR و CCPA اثبات مي نماید که کمپانی ها و دولت ها حريم خصوصي دیتا ها را جدي مي گيرند. اين به تمامی مشتريان و مشتريان احتمالي ما‌درها نشان مي دهد که دیتا هاي شخصي آن ها گزینه احترام و مراقبت قرار مي گيرد. زماني که محققان وب مطمئن باشند که در دست گرفتن دیتا هاي خویش را در ادامه دست دارند، تمايل بيشتري به اشتراک گذاري آن دیتا ها با کمپانی هايي که مي خواهند با آن ها تجارت کنند، خواهند بود.

 

براي جلوتر از اين چه کاري بايد انجام دهيد؟

مانند هر انتقال بزرگ، فرصت‌هاي جديدي براي شرکت‌هايي که از تبليغات برنامه‌اي يا داده‌هاي هدف در ادامه برنامه‌هاي بازاريابي خویش به کارگیری مي‌کنند، گشوده مي‌شود. در ادامه اينجا چندین چيز وجود دارااست که بايد در ادامه گزینه آن ها فکر کنيد و انجام دهيد تا مطمئن شويد اين تغيير براي کمپانی شما مثبت است:

 

شماره 1 – توانايي خویش را براي توده آوري دیتا هاي فرد اولیه خویش بهينه کنيد

در دنيايي سوای کوکي‌هاي فرد ثالث، جمع‌آوري و مبادرت بر روي داده‌هاي عضو فرد اولیه تا جايي که مي‌توانيد بسيار حیاتی است. اطمينان حاصل کنيد که غني‌ترين تجربه‌هايي را که مي‌توانيد در ادامه وب‌سايت‌هاي خویش ايجاد مي‌کنيد و استراتژي‌هاي گسترش را براي ادراک آنچه اعضا انجام مي‌دهند، به چه چيزي علاقه‌مند هستند، و براي ترغيب آن ها به تعامل با CTA خود، ايجاد مي‌کنيد.

 

شماره 2 – خط مش هاي جديدي براي مبداء و به کارگیری از دیتا هاي هدف پيدا کنيد

بسياري از سيگنال‌هاي رفتاري با ارزش اصلاً به کوکي‌ها دارای ارتباط نيستند. تعاملاتي نظیر تعامل با ايميل، ابتکارات کانال هاي اجتماعي و حتي تماس هاي تلفني همگي منابع حیاتی قصد هستند. هر نقطه تماسي که با يک شخص داريد، داده ها رفتاري مهمي هست که به شما امداد مي‌کند تا روي او تأثير بگذاريد و درگير آن شويد. روي ايجاد تجربيات ستاره اي در ادامه تام نقاط تماس تمرکز کنيد. علاوه بر اين، شما بايد آن ها را به نیز متصل کرده و توده آوري کنيد تا بتوان از آن ها به طور اثر گذار در ادامه رابطه به کارگیری کرد.

 

شماره 3 – با ناشران محتواي اصلي براي تبليغات ديجيتال و دیتا هاي هدف فعالیت کنيد

بخش بزرگي از داده‌هاي هدف با کوکي‌هاي فرد ثالث ناپديد مي‌شوند – البته نیکی براي ناشران. شرکت‌هايي نظیر TechTarget شبکه‌هاي بزرگي از وب‌سايت‌ها را در ادامه اختيار دارا هستند و از کوکي‌هاي فرد اولیه براي رديابي، تأثيرگذاري و دريافت قصد خريد از مخاطبانتان به کارگیری مي‌کنند. اين فعالیت نياز به کوکي هاي فرد ثالث را از بين مي برد. با به کارگیری از نوع عضويت تعیین کردن، آن ها مي توانند از تطابق با GDPR، CCPA، و CASL اطمينان حاصل کنند، بنابراين شما هیچوقت نگران نقض قوانين حريم خصوصي از طريق تماس با مشتريان احتمالي که در ادامه اختيار شما قرار مي دهند نباشيد. با شرکت‌هايي همکاري کنيد که بهترين روش‌هاي نگهداری حريم خصوصي داده‌ها را در ادامه اولويت قرار مي‌دهند تا تضمين نمایند که کمپانی شما در ادامه در مقابل روندهاي فعلي تشديد حريم خصوصي داده‌ها باقي مي‌ماند.

 

شماره 4 – از ارائه دهندگان تبليغات و هدف خویش بپرسيد که آيا از کوکي هاي فرد ثالث براي شناسايي مخاطبان و/يا هدف به کارگیری مي کنند. در ادامه اينجا چندین سوال عالی براي پرسيدن وجود دارد:

موضع شما در ادامه گزینه اعلاميه google در ادامه گزینه توقف آن چيست

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.