مازندران و گیلان در صدر بحران جمعیتی قرار دارند

[ad_1]

ایسنا/ مازندران مدیرکل دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: مازندران و گیلان در اوج بحران جمعیتی قرار دارند.

سید حامد برکتی در ویدئو کنفرانسی در توجیه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان در وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در قالب ویدئو کنفرانس، گفت: این نشست به دلیل وضعیت نامطلوب زیر در 7 استان از جمله مازندران بود: اعتقاد در برنامه این است که در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت می توان با بررسی عوامل کاهش جمعیت در جهت افزایش جمعیت گام برداشت.

وی با بیان اینکه مازندران و گیلان در اوج بحران جمعیتی هستند، افزود: کلید جمعیت در جهان آینده، نهاد خانواده است که در دنیای غرب گم شده، اما همچنان در کشور ما یک ویژگی مهم و مثبت است. . که به خانواده نگاه می کند.

برکتی افزود: ارتقای باروری در میان افراد متاهل اولویت اصلی ماست.

در سال 1420 ما به یک کشور قدیمی تبدیل خواهیم شد

علی شیرازی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران نیز با تشکر از مدیریت و کادر درمانی وزارت بهداشت برای مراقبت و کنترل کووید 19 گفت: خانواده جزء لاینفک است. عنصر جامعه و ملاک اقتدار کشورها وضعیت جمعیتی آنهاست.

وی با بیان اینکه از سال 1389 تا 1399 شاهد کاهش جمعیت و پدیده سالمندی بودیم، افزود: در سال 1420 کشوری پیرتر می شدیم و این معضل هزینه های اقتصادی و مسائل امنیتی کشور را افزایش می داد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های جمعیتی در سال 1394 اشاره کرد و ادامه داد: باید کشور را از آسیب ها و مشکلات مشکلات جمعیتی نجات دهیم.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *