مقابله با سیل یا کنترل آن معنا ندارد/ تاثیر آبخیزداری بر کاهش خسارات سیل

[ad_1]

نماینده اداره منابع طبیعی استان تهران با بیان اینکه سیل یک پدیده طبیعی است، گفت: مدیریت یا کنترل سیل به دلیل زهکشی بودن منطقی نیست، اما مدیریت حوضه رودخانه می تواند میزان تخریب و خسارات سیل را کاهش دهد.

محمد فرامرز در گفت وگو با ایسنا بیانیه: عملیات مدیریت حوضه رودخانه مجموعه ای از اقدامات مدیریتی شامل مدیریت حوضه رودخانه، اقدامات مکانیکی، بیولوژیکی و حفاظت از رواناب برای تنظیم بخشی از آب باران، نفوذ به زیر خاک و کاهش میزان سیل و بارندگی است.

نماینده اداره منابع طبیعی حوزه رودخانه تهران با اشاره به کمبود زمین های حاصلخیز در کشور به دلیل فرسایش خاک، گفت: میزان زمین های حاصلخیز در کشور کم است. چه آب شیرین باران و چه خاکی که به دلیل فرسایش از دسترس خارج می شود، سال ها طول می کشد تا تکثیر شوند و ما نمی توانیم از آنها استفاده کنیم.

فرامرز با اشاره به بودجه سه سال گذشته صندوق توسعه ملی برای مدیریت حوضه رودخانه گفت: طی سه سال گذشته (97-99) با موافقت مقام معظم رهبری اعتبارات قابل توجهی برای مدیریت حوضه رودخانه تخصیص یافته است. منجر به چند برابر شدن عملیات مدیریت حوضه رودخانه ای در کشور می شود.

وی با بیان اینکه تاثیر مثبت مدیریت حوضه رودخانه در مدیریت رواناب و سیلاب به ویژه در حوزه رودخانه های شهری کاملا محسوس است، افزود: مدیریت حوضه رودخانه بسیار چشمگیر بود.

نماینده مدیریت حوضه رودخانه تهران با بیان اهمیت بسیار زیاد مدیریت حوضه رودخانه و مدیریت سیلاب، درباره مهمترین برنامه های مدیریت حوضه رودخانه در تهران گفت: مطالعه و اجرای عملیات مدیریت حوضه رودخانه در استان و دامنه های البرز – که در نظر گرفته شده است – در اولویت قرار گیرد. حوضه های شهری تهران

نظارت بر مشارکت دستگاه‌های مدیریت رواناب شهری و روستایی اعم از شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دهیاری‌ها و دهیاری‌ها و دهیاری‌ها و شهرستان‌ها برای مطالعه و اجرای عملیات مدیریت حوضه رودخانه‌ای به منظور کاهش اثرات خسارات سیل در مناطق شهری و روستایی، بررسی و به‌روزرسانی مراجع تفصیلی مدیریت حوضه رودخانه‌ها. . مطالعات به عنوان موارد تکمیلی برنامه معاونت مدیریت حوضه رودخانه ای اداره کل منابع طبیعی استان تهران، پروژه های سفره های زیرزمینی استان تهران را برشمرد.

فرامرز در خاتمه تاکید کرد: مدیریت حوزه رودخانه ها باید به گونه ای باشد که تهدید سیل به فرصت تبدیل شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *