چگونه از عوارض احتمالیِ واکسن‌های یادآور کرونا پیشگیری کنیم؟

[ad_1]

در میان شیوع رو به رشد کووید-19، بسیاری از کشورها امیدوارند بتوانند با تزریق دوز تقویت کننده واکسن، که منجر به افزایش شدید موارد ابتلا شده است، و با تزریق دوز تقویت کننده واکسن، سویه omicron را کنترل کنند. واکسن کرونا برای کادر پزشکی و سالمندان مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس. بیماری زمینه ای مدتی پیش شروع شد.

به گزارش ایسنا، در حالی که واکسن‌های ضد کووید-۱۹ می‌توانند در برابر بیماری‌های جدی و مرگ محافظت کنند، اما گاهی اوقات با عوارض جانبی همراه هستند که می‌توانند به صورت علائم خفیف تا متوسط ​​ظاهر شوند. کارشناسان همچنین معتقدند که دوزهای تقویت کننده قطعاً با عوارض جانبی بیشتری نسبت به دوز اولیه واکسن همراه نیستند.

کارشناسان توصیه می کنند که برای به حداقل رساندن این عوارض جانبی، باید سلامت خود را با رعایت مواردی مانند رژیم غذایی متعادل، نوشیدن آب فراوان و خواب کافی حفظ کنید. همچنین توصیه می شود از نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و خوردن غذاهای ناسالم خودداری کنید.

به گزارش هندوستان تایمز، بسته به نوع واکسن، انواع مختلفی از آنتی ژن های ویروسی در حین واکسیناسیون وارد بدن می شود. این آنتی ژن ها برای برانگیختن پاسخ آنتی بادی و در نتیجه خنثی کردن آنتی بادی ها در بدن هنگام حمله ویروس اصلی طراحی شده اند. از آنجایی که این واکنش بدن ما است، تب خفیف، بدن درد و گلودرد غیر معمول نیست. این اثرات در دوز اول بیشتر و پس از دوز دوم نسبتاً کمتر و در دوز یادآوری کمتر است.

عوارض جانبی رایج

تب، سردرد، خستگی، درد و تورم در محل تزریق همچنان از عوارض جانبی رایج دوز تقویت کننده هستند. به طور کلی، این عوارض بسیار خفیف هستند.

نکاتی که قبل و بعد از تزریق باید به خاطر بسپارید:

از تزریق واکسن با معده خالی یا بعد از خوردن غذاهای سنگین، سرخ شده یا تند خودداری کنید. سیگار کشیدن و نوشیدنی های کافئین دار نیز توصیه نمی شود.

وعده های غذایی کم حجم را بیشتر مصرف کنید.

– آب زیاد بنوشید. حفظ هیدراتاسیون بدن مهم است.

مصرف مواد مغذی با تمرکز بر پروتئین ها و غذاهای زود هضم مانند پنیر کوتاژ توصیه می شود.

مصرف کافی میوه و سبزیجات توصیه می شود.

– غذاهای حاوی فیبر و پروبیوتیک را به رژیم غذایی اضافه کنید.

مصرف غذاهای بسیار فرآوری شده را محدود کنید.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *