اتصال ایران–آذربایجان–روسیه به هم با اتوبان رشت–آستارا–باکو

[ad_1]

ایسنا/ گیلان معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان گفت: بزرگراه رشت – آستارا – باکو کشورهای ایران – آذربایجان – روسیه را به هم متصل می کند.

شاهین مصطفی در جریان بازدید از شهرستان مرزی بندر آستارا و شرکت در افتتاحیه پل جاده آستارا – آستارا که با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان در صفر مرزی آستارا بر روی رودخانه آستاراچای انجام شد. ف. وی گفت: دیدار نمایندگان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان.

وی با بیان اینکه دو کشور خواستار توسعه جاده ها و اقتصاد هستند، ادامه داد: کریدور شمال – جنوب برای هر دو کشور بسیار مهم است و این کریدور برای جمهوری آذربایجان است که به خلیج فارس و دریای سیاه متصل است. “این خیلی مهم است.

وی با یادآوری اینکه فعالیت های نوسازی کریدور در سال های اخیر آغاز شده است، افزود: راه آهن برای هر دو کشور و اتصال آن به کریدور شمال به جنوب بسیار مهم است.

مصطفی اف با بیان اینکه خوشبختانه در آستارا برای توسعه خطوط ریلی بین دو کشور، خاطرنشان کرد: روند اتصال خطوط ریلی دو کشور پیشرفت چشمگیری داشته است و این مهم از طریق جمهوری اسلامی ایران از طریق مرز زمینی آستارا با جدیت رصد می شود.

وی افزود: یک بندر ریلی در آستارا ایران در حال ساخت است و این پروژه تا پایان امسال به اتمام می رسد.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در بخش بعدی سخنان خود به پل سابق خودرو بین دو کشور پرداخت و گفت: این پل قدیمی و فرسوده بود و تصمیم بر ساخت پل جدید تا مرز گرفته شد. آستاراچای رودخانه.

وی با اشاره به اینکه پل قدیمی باعث تردد خودروهای ترانزیتی شده بود، تصریح کرد: نیاز به احداث پل جدید بر روی این رودخانه مرزی از دیرباز با حضور نمایندگان دو کشور امری ضروری و بدیهی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این پل تا 18 ماه آینده تکمیل می شود تا در آینده شاهد افتتاح آن باشیم، یادآور شد: این بزرگراه، ایران – آذربایجان – روسیه را در سرزمین اصلی به هم متصل می کند و سرعت بارهای ترانزیتی را افزایش می دهد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد از ظرفیت های موجود در مرز آستارا به درستی استفاده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روابط دو کشور در دوران کرونا قطع نشد و ما به عنوان دو کشور همسایه هیچ مشکلی نداریم و تلاش شده است تا تجارت خود را در دوران کرونا افزایش دهیم.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *