بیانیه مـرکـز بسیج اساتید، مدیـران و نخبگـان حـوزه علمیه قـم بـه مناسبت روز غـزه

[ad_1]

ایسنا/ قم مرکز اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه بسیج غزه با صدور گزارشی به مناسبت روز غزه، خاطرنشان کرد: روز غزه مانند روز مقدس امام خمینی (ره) می تواند فریاد مظلوم غزه را به گوش مردم جهان برساند.

متن بیانیه مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان سمینار قم به مناسبت روز غزه به شرح زیر است:

به نام خدا

در قلب ولایت خدا من بهترین جهان هستم.

من به شهدای مقاومت و خیل عظیم مجاهدانی که در این راه جان خود را فدا کرده اند درود می فرستم. به ویژه شهید شیخ احمد یاسین و شهید سید عباس موسوی، شهید فتحی شقاقی و شهید عماد مغنیه و شهید عبدالعزیز رنتیسی و شهید ابومهدی المهندس و از چهره های شاخص شهدای مقاومت شهید سلیمانی قصص. محیط مقاومت و پرچم مبارك اسلام محمد صلی الله علیه و آله را برافراشت.

با تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه در 27 دسامبر 2008 و مقاومت 22 روزه مردم فلسطین، 30 آذر به عنوان «روز غزه نماد مقاومت» در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. تداوم مقاومت و پایداری ملت فلسطین و همه آزادیخواهان طرفدار فلسطین تا آزادی تمامی سرزمینهای اشغالی و قدس شریف آرزوی همه ملتهای آزادیخواه است.

اما جنگ های نابرابر همواره با سکوت جامعه جهانی و به اصطلاح حقوق بشر جهان به ویژه حاکمان کشورهای عربی منطقه همراه بوده است. اما اتحاد گروه های مختلف فلسطینی و اتکال آنها به خداوند متعال، مردم فلسطین را به دشمن سربلند و ظالم صهیونیسم تبدیل کرده و دولت های غربی حامی آن به ویژه آمریکای جنایتکار متوجه شده اند که قادر به اتحاد ملت فلسطین نیستند. .

روز غزه مانند روز قدس یادگار امام خمینی رحمت الله علیه می تواند فریاد مردم مظلوم غزه را به گوش مردم جهان برساند. ما با صدای بلند می گوییم امروز موازنه قوا به نفع جهان اسلام تغییر کرده است. رویدادهای مختلف سیاسی و اجتماعی در اروپا و آمریکا و ضعف ها و نابسامانی های عمیق ساختاری، مدیریتی و اخلاقی، غرب جهان را آشکار کرده است. آزمون مدیران مستکبر و مستکبر و رویارویی نافرجام دو ساله با تاج و تخت همه جا در آمریکا و اروپا و لبه شرم آور و تحولات سیاسی و اجتماعی آن در کشورهای اروپایی، واکنش مردم منطقه و جهان به شهادت عزیزان. فرماندهان مقاومت همه نشانه های افول هستند.

از سوی دیگر، تکثیر نیروهای مقاومت در حساس ترین مناطق راهبردی، افزایش توان دفاعی و تهاجمی آنان، افزایش خودآگاهی و انگیزه و امید در ملت های مسلمان، گرایش روزافزون به شعارهای اسلامی و قرآنی، رشد علمی، استقلال و خودسازی است. -کفایی در ملت ها نشانه های مبارکی است که نوید آینده ای بهتر را می دهد.

در این شرایط برخی کشورهای منطقه خواستار سازش و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، دشمن قسم خورده اسلام شده اند که عملاً خنجر را به ملت مظلوم و مقاوم فلسطین زده است. عادی سازی روابط با صهیونیست ها بدون شک اقدامی زشت و بر خلاف همه موازین اسلامی، اخلاقی و فرهنگی بود و نه تنها ثبات و امنیت و احقاق حقوق مشروع ملت فلسطین را به همراه نداشت، بلکه خشم مردم را افزایش داد. در منطقه

رژیم صهیونیستی هرگز نمی تواند در این منطقه حساس، راهبردی و اسلامی حضور دائمی داشته باشد و به زودی قدس و تمامی سرزمین های اشغالی به اسلام بازمی گردد و ملت های منطقه اجازه اقدامات غیر منطقی و خیانت های برخی را نخواهند داد. صهیونیست ها حاکمان تا پای خود را به منطقه باز کنند.

اکنون علما و روحانیون جهان عرب و سران کشورهای منطقه باید پاسخ دهند. آیا زمان آن نرسیده که از سوی اسلام و مسلمانان احساس خطر کنند؟ آیا وقت آن نرسیده که در محضر امام به نهی از منکر واجب و سخنان حق عمل کنیم؟ سوالی که برای رسانه ها و روشنفکران جهان اسلام و به ویژه جهان عرب مطرح است این است که تا کی نسبت به مسئولیت های رسانه ای و فکری خود بی تفاوت خواهید ماند؟ آیا سازمان های حقوق بشری رسوایی غرب و به اصطلاح شورای امنیت سازمان ملل همچنان می توانند رسوا باشند؟

در شرایط حساس کنونی، سازمان کنفرانس اسلامی باید به وظیفه تاریخی خود برای محاکمه رهبران اسرائیل و ایجاد جبهه ای یکپارچه و به دور از ملاحظه و انفعال علیه رژیم صهیونیستی عمل کند.

اساتید، نخبگان و مدیران بسیجی حوزه علمیه قم، با حمایت از تلاش‌های والای فلسطین و گروه‌های مقاومت به پیشنهاد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دام ظل‌العلی (مدظله‌العالی) مبنی بر اینکه مبارزان فلسطینی در مورد همه مردم فلسطین رفراندوم برگزار کنند. این همه پرسی یک نظام سیاسی است. این نظام سیاسی آوارگان را به داخل خواهد آورد و سرنوشت بیگانگان مستقر را رقم خواهد زد.» این خواسته مبتنی بر دموکراسی مشترکی است که در جهان پذیرفته شده است و هیچکس نمی تواند پیشرفت آن را خدشه دار کند. به امید پیروزی نهایی خیر بر شر.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *