دانشگاهیان نقش مهمی در تبیین جذاب معارف دفاع مقدس دارند

[ad_1]

ایسنا/گیلان جانشین سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار، با بیان اینکه دانشگاهیان و فرهنگیان نقش مهمی در تبیین جذاب و هنرمندانه معارف دفاع مقدس برای نسل جوان دارند، عنوان کرد: اگر می خواهیم در آینده عزت و اقتدار داشته باشیم، باید از دفاع مقدس الگو بگیریم.

سرهنگ حسن حبیبی در دومین همایش ملی «آسیب شناسی ادبیات پایداری» که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، دوران دفاع مقدس را یکی از مقاطع حساس و مهم انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: بررسی علل و زمینه های بروز جنگ نابرابر هشت ساله ضرورت دارد.

وی صدام را شخصیتی جاه طلب و قدرت طلب دانست که سودای رهبری جهان عرب را داشت و افزود: زمانی که صدام به ایران حمله کرد، مدت زمان زیادی  از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشه بود و وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور انسجام نداشت و بدنه ارتش از هم پاشیده بود و سپاه به عنوان یک نهاد مولود انقلاب نوپا بود و آمادگی جنگ نظامی را نداشت.

جانشین سپاه قدس استان گیلان در بسیج اقشار، با اشاره به اهتمام امام خمینی(ره) نسبت به احیای حاکمیت اسلام با بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: امام راحل از همان نخستین روزهای پیروزی نهضت انقلاب بر صدور آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی به جهان اسلام تاکید داشت.

حبیبی، نقش قدرت های بزرگ منطقه ای و جهانی در جنگ ایران و عراق را یادآور شد و عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در شرایط رخ داد که جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و در یک طرف اتحاد جماهیر شوروی و در طرف دیگر ایالات متحده آمریکا قرار داشت.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران مانور سیاسی بسیار وسیع غرب در منطقه را به شدت کاسته بود، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب ملت های مسلمان در سیطره آمریکا بودند، اما شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و رویکرد «نه شرقی؛ نه غربی» ایران همه معادلات نظام بین الملل را به هم ریخت و لذا شاهد اوج خصومت و دشمنی استکبار با محوریت آمریکا با جمهوری اسلامی بودیم که منجر به حمایت از صدام برای این حرکت متجاوزانه شد.

جانشین سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار، جنگ تحمیلی را یک جنگ ماهیتی دانست؛ نه اختلاف مرزی و گفت: قبل از انقلاب شوروی دشمن شماره یک غرب محسوب می شد، اما با پیروزی انقلاب، دشمنی آمریکا با ماهیت نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز شد.

حبیبی، با تاکید بر لزوم شکل گیری وحدت و انسجام مد نظر امام خمینی(ره) در جهان اسلام، یادآور شد: اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی نوعی موازنه قدرت در جهان ایجاد می کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم جهاد تبیینی، اضافه کرد: نقش دانشگاهیان، محققین و پژوهشگران در جهاد تبیینی برجسته است.

جانشین سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار، دفاع مقدس را سرشار از آموزه و دستاورد دانست و اظهار کرد: عزتمندی و قدرتمندی و خوداتکایی و شناسایی مدیران جهادی همچون حاج قاسم سلیمانی در دل دفاع مقدس شکل گرفته است.

وی با اشاره به وحدت همه گروه های و اقشار در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: استراتژی وحدت از نگاه امام راحل عامل پیروزی امت بود و لذا در شرایط حساس منطقه ای و بین المللی باید این وحدت را تحقق ببخشیم تا شاهد برون رفت از مشکلات باشیم.

حبیبی، با بیان اینکه دانشگاهیان و فرهنگیان نقش مهمی در تبیین جذاب و هنرمندانه معارف دفاع مقدس برای نسل جوان دارند، عنوان کرد: اگر می خواهیم در آینده عزت و اقتدار داشته باشیم، باید از دفاع مقدس الگو بگیریم.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای ورزشی

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *