درخواست حامیان همه‌پرسی ونزوئلا برای برکناری مادورو

[ad_1]

برخی از حامیان همه پرسی برای برکناری مادورو گفتند که از دادگاه عالی ونزوئلا می‌خواهند تا شرایط جمع آوری امضا که از سوی کمیسیون انتخابات کشور مطرح شده را مورد بازبینی قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسیون ملی انتخابات ونزوئلا پیشتر گفته بود که سه گروه اپوزیسیون درخواست همه‌پرسی برای برکناری نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور را مطرح کرده‌اند و این درخواست نیاز به ۴.۲ میلیون امضا دارد تا پیش برود.

قانون اساسی ونزوئلا این اجازه را داده که مقام‌های این کشور که دست کم نیمی از مدت زمان حضورشان در دولت را سپری کرده‌اند با یک رای گیری کنار گذاشته شوند. مادورو سه سال نخست دوره دوم ریاست جمهوری خود را در اوایل ماه جاری میلادی تمام کرده است.

این کمیسیون که پنج عضو آن شامل سه فرد مرتبط با حزب حاکم هستند روز جمعه اعلام کرد که این امضاهای حمایت کننده از برگزاری همه پرسی باید فقط ظرف ۱۲ ساعت و در تاریخ ۲۶ ژانویه و تنها در ۱۲۰۰ حوزه جمع آوری شوند.

حالا برخی از حامیان برگزاری این همه پرسی به این دستور کمیسیون انتخابات ونزوئلا اعتراض دارند و می‌گویند که باید این نظر، تغییر کند.

دو چهره اپوزیسیون ونزوئلا “نیکماراوانز” و “سزار پرز ویواس” در ایمیلی درخواست خود را به دادگاه عالی این کشور ارسال کرده و خواستار بررسی و بازبینی تصمیم کمیسیون انتخابات شده‌اند. آنها در یک کنفرانس خبری آنلاین گفتند که از تمامی ابزارهای قانونی برای برگزاری این رفراندوم استفاده می‌کنند.

“روبرتو پیکون”، یکی از اعضای کمیسیون انتخابات ونزوئلا و نزدیک به اپوزیسیون روز جمعه در توئیتی نوشت: شما باید برای رسیدن به این ضرب‌الاجل ۱۲ ساعته هر دقیقه از پنج نفر امضا بگیرید. این اصلا امکان پذیر نیست.

نظرسنجی‌ها می‌گویند هفت نفر از ۱۰ ونزوئلایی از تغییر در دولت استقبال می‌کنند چون وضعیت اقتصادی و اجتماعی در این کشور روز به روز بدتر می‌شود.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای ورزشی

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *