«درس‌گفتارهای لکان» منتشر شد – ایسنا

[ad_1]

کتاب «درس گفتارهای لاکان» توسط فرزام پروا گردآوری و تنظیم شده است.

به گزارش ایسنا، این کتاب در 400 صفحه و به قیمت 136 هزار تومان در انتشارات سیب سرخ منتشر شده است.

کتاب «سخنرانی های لاکان» را ارائه می کنیم که شامل سخنرانی های دکتر. فرزاما پروا، روانپزشک و روانکاو، در تابستان و پاییز 2009 قبل از همه گیر شدن کرونا در مؤسسه حکمت و فلسفه می خوانیم: نوشته های لاکان و تجربه عملی چندین ساله او نکات جدیدی از نظریه لاکان در روانکاوی و ریشه های آن را به ارمغان آورد. روانکاوی فرویدی، پدیدارشناسی و غیره.

پروا در این کتاب همچنین توضیح می دهد که چگونه لاکان توانست از فروید فراتر رفته و دانش خود را در مورد روانکاوی گسترش دهد و آن را با شاخه های دیگر علم پیوند دهد.

این سخنرانی ها شامل شش جلسه مقدماتی و شش جلسه بررسی نمونه هایی از نثر فروید و سبک گفتار لاکان است، به طوری که آنچه در دوره مقدماتی گفته شد با نمونه هایی از سبک کلامی دو متفکر همراه است. در نظر گرفتن.

به گفته پروا، در زمان ارائه، این سخنرانی ها به دنبال فراهم آوردن فرصتی برای تأمل، تأمل و پرسش از مفروضات به شیوه سقراطی بود، مانند ضیافت افلاطون که منجر به پرسش ها و واکنش هایی در درون و بیرون آن شد. موسسه حکمت و فلسفه و چالش هایی را مطرح کرد که منجر به گفتمان غنی تری شد. در نتیجه سخنرانی ها دیگر به صورت سخنرانی و سخنرانی درگیر نشدند، بلکه درگیر مفاهیمی شدند که به صورت زنده در کلاس ایجاد و بحث می شد.

نکته قابل توجه دیگر در مورد کتاب این است که با بحث در مورد «پیوند ادبیات و روانکاوی» به پایان می رسد که مقدمه ای برای کشف اسرار گنجینه های ادبیات فارسی از طریق روانکاوی یا باستان شناسی ادبی است.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *