رونمایی از کتابی درباره امیرکاووس بالازاده

[ad_1]

کتاب «بازی، آواز و فرهنگ ایران زمین» مجموعه مقالات و خاطرات امیر کاووس بالازاده محقق و استاد فقید دانشگاه بابک معماری رونمایی می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، این مراسم روز پنجشنبه (22 آذرماه) همزمان با سالروز درگذشت امیر کاووس بالازاده با حضور اساتید تئاتر از جمله سعید اسدی، بابک معماری برگزار می شود. محمد عارف کارگردان، مدرس و پژوهشگر، نصرالله قادری، اردشیر صالح پور، میرعلیرضا دریابیگی و حمید ابراهیمی رئیس هیئت مدیره انجمن مدرسین تئاتر و جمعی از مسئولان اداره کل هنرهای نمایشی در تالار مشاهیر برگزار می شود.

بابک معماری نویسنده و گردآورنده این کتاب به بیان اهمیت شناخت آرا و اندیشه های اساتید فقید تئاتر در جهت انتقال تجربیات آنان به نسل جوان هنرمند کشور پرداخت.شخصیت عملی استاد امیر کاووس، بالازاده، نسخه خطی کشور ما، تعزیه و اسطوره شناس.

وی افزود: برای جمع آوری مقالات و انجام مصاحبه ها، هماهنگی با سازمان ها و نهادها از جمله انجمن مفاخر علمی و فرهنگی کشور، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و … نیاز بود.

معماری با اشاره به اهمیت تکرار چنین پژوهشی خاطرنشان کرد: امیدواریم مجموعه حاضر در کنار سایر کارهای پژوهشی که در ادامه طرح همیشگی گروه هنرهای نمایشی است، پلی بین گذشته و آینده باشد. هنر تئاتر کشورمان.» اساتید تئاتر را نام ببرید.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *