ضرورت تقویت سطوح فناوری‌های پایین/پارک علم و فناوری مشترک بین ایران و چین راه‌اندازی می‌شود

[ad_1]

وی با بیان اینکه قرارداد 25 ساله با چین داریم و قرار است پارک علم و فناوری مشترک بین ایران و چین ایجاد شود، گفت: مشکل اصلی شرکت های دانش بنیان بحث نقدینگی و فروش محصولات است. متأسفانه ما با مقاومت از اقتصاد سنتی به اقتصاد دانش بنیان مواجه هستیم و هر زمان خواستیم محصول جدیدی وارد کنیم با مقاومت مواجه شدیم و باید برای رفع این مشکل اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش ایسنا، دکتر. علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیئت همراه به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری بین معاونت فناوری و نوآوری، دانشگاه فنی و حرفه ای فارس، پارک علم و فناوری فارس به دانشگاه فنی و حرفه ای فارس سفر کردند. و دانشگاه صنعتی شیراز، بر اساس این تفاهم نامه، کارخانه فناوری و ساختمان دانشکده شهید باهنر شیراز به تجهیزات روز مجهز می شود.

تقویت فرآیند تبدیل ایده به نمونه آزمایشگاهی با کمک دانشگاه ها

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از پردیس فنی و ساختمانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس گفت: یک تا چهار زمانی که ایده تبدیل شدن به نمونه آزمایشگاهی است. ما باید انرژی بیشتری در دانشگاه های کشور صرف کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ادامه داد: برای تقویت این بخش، دانشگاه فنی فارس ایده «تک شاپ» را مطرح کرده و خوشبختانه تفاهم نامه ای امضا شده و در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد. اهداف ما در این زمینه است.

وی افزود: این تفاهم نامه که به صورت چهارجانبه بود به امضای معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی و صنعتی فارس، پارک علم و فناوری فارس و دانشگاه صنعتی شیرازه رسید. و امیدواریم بتوانیم این برنامه چالش برانگیز و ارزشمند را اجرا کنیم.

محمد جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس بر اساس این تفاهم نامه تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد کارخانه فناوری و ساخت به امضاکنندگان این تفاهم نامه در دانشکده شهید باهنر تجهیز شود. مهندسی و فناوری در شیراز.

جامعی درباره نحوه تجهیز این کارخانه فناوری و ساختمان گفت: این کارگاه به این تجهیزات پیشرفته مجهز می شود.

فارس ادامه داد: بحمدالله این دانشگاه آزمایشگاه ها و کارگاه های بسیار مناسبی دارد و حدود 70 درصد تجهیزات لازم را در اختیار دارد که 30 درصد مابقی آن در واقع فناوری پیشرفته است.» بر اساس این تفاهم نامه تهیه می شود.

رئیس دانشگاه فنی فارس استان فارس افزود: هدف از این تفاهم نامه ایجاد کارخانه فناوری و تولید برای تبدیل ایده به محصول است.

وی در خصوص ایده کارگاه فناوری و طراحی گفت: این کارگاه محیطی برای بیان ایده، تولید محصول بر اساس بهترین ایده تایید شده و حرکت در مرزهای دانش و فناوری در حوزه های تخصصی فنی و مهندسی است. “

لازم به ذکر است در حاشیه امضای این تفاهم نامه دکتر خیرالدین، دکتر. ذوالقدر رئیس پارک علم و فناوری فارس و هیئت همراه از کارگاه ها، آزمایشگاه ها و مرکز رشد و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای فارس بازدید کردند.

همچنین دکتر علی خیرالدین در نشست با مدیران و کارشناسان پارک علم و فناوری فارس در شیراز گفت: معتقدیم یکی از بهترین مولفه های اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است که باید سرمایه گذاری های لازم در این زمینه انجام شود. بخش

وی افزود: تمامی جوامع دانشی باید واحد کوچکی برای نظارت بر دیپلماسی و فناوری راه اندازی کنند. اقتدار دیپلماسی فناوری باید تقویت شود و برای اینکه بتوانیم در فناوری قدمی برداریم باید به دنیا نگاه کنیم و همسو با مغز فناوری دنیا پیش برویم.

دکتر. خیرالدین ادامه داد: شرکت های دانش بنیان باید کیفیت محصول را نیز در نظر بگیرند. متأسفانه ما فناوری را وارد ایران کردیم و همین فناوری را بومی سازی کردیم و این باعث می شد همیشه از فناوری عقب بمانیم.

ایجاد پارک علم و فناوری مشترک بین ایران و چین

وی با بیان اینکه قرارداد 25 ساله با چین داریم و قرار است پارک علم و فناوری مشترک بین ایران و چین ایجاد شود، گفت: مشکل اصلی شرکت های دانش بنیان بحث نقدینگی و فروش محصولات است. متأسفانه ما با مقاومت از اقتصاد سنتی به اقتصاد دانش بنیان مواجه هستیم و هر زمان خواستیم محصول جدیدی وارد کنیم با مقاومت مواجه شدیم و باید برای رفع این مشکل اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: این موضوع باید در شورای اشتغال استان مطرح شود تا شرایطی که بخشی از خرید دستگاه های اجرایی استان فارس از محصولات پارک دانش بنیان خواهد بود، فراهم شود. متاسفانه محصولات شرکت ها به فروش نمی رسد و این شرکت ها با ورشکستگی مواجه می شوند و مجبور به مهاجرت می شوند.

اجرای طرح «دستیار فناوری» در استان فارس

وی با اعتقاد به اینکه تعامل دانشگاه با پارک اولویت اصلی ماست، به طرح «دستیار فناوری» برای ایجاد تعامل بیشتر بین دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری اشاره کرد و گفت: این طرح را در استان فارس راه اندازی کردیم که برای ارسال دانشجویان علاقه مند به فناوری جهت ارتقای مهارت خود به پارک علم و فناوری مراجعه می کنند و در این راستا به ترتیب ماهانه، کارشناسی ارشد و دکتری حقوق دریافت می کنند. این طرح همچنین مزایایی را برای شرکت های فناوری که از وزارت علوم دانشجو می پذیرند، در نظر گرفته است.

دکتر. خیرالدین از استاندار فارس خواسته است تا ستاد تولید جهشی و اقتصاد دانش بنیان در استان راه اندازی شود تا با حضور دانشگاه های پیشرو، مدیر حوزه علمی و فناوری گام های خوبی در این زمینه بردارند. پارک و مراکز رشد

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری استان فارس از زیرساخت های بسیار خوبی بهره می برد و این پارک با ایجاد وادی فناوری توانسته یکی از قطب های قدرتمند کشور باشد که می طلبد از دیگر کشورهای حوزه الگوبرداری کنیم. توسعه دره فناوری

معاون وزیر علوم با بیان اینکه 350 شرکت که 3200 شغل ایجاد کرده اند، گفت: شرکت هایی که فقط در حوزه فناوری فعال هستند یا فقط روی بازار تمرکز می کنند، در کار خود موفق نمی شوند. به طور جدی. در واقع بازاریابی در جوامع دانشی باید تقویت شود.

وی گفت: بحث تبلیغی بودن پارک ها و واگذاری زمین های این مجموعه ها به بخش خصوصی را دنبال می کنیم. در این طرح نکات خوبی برای جوامع دانش بنیان لحاظ شد.

دکتر خیرالدین گفت: 49 پارک علم و فناوری در کشور داریم که 11 پارک دانشگاهی را شامل می شود. همچنین 223 مرکز رشد و 105000 واحد فناوری داریم.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، این مقام مسئول گفت: 6700 شرکت دانش بنیان داریم که از این تعداد حدود 1800 شرکت در پارک های علم و فناوری مستقر هستند. 65 هزار شغل دانش بنیان نیز ایجاد شده و در واقع جوامع دانش بنیان فضای بسیار خوبی را برای فارغ التحصیلان در کشور ایجاد کرده اند.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *