ضرورت سختگیری در برگزاری جشنواره فجر/ لزوم اتصال وزارت ارشاد به سامانه «ایران من»

[ad_1]

معاون فنی مرکز بهداشت محیط و حرفه ای وزارت بهداشت اسلواکی با بیان اینکه هنوز پروتکل های بهداشتی جشنواره فجر منتشر نشده است، اتصال وزارت مشاوره به سامانه هوشمند مدیریت عروق کرونر را اعلام کرد. “ایران من”. و تاکید کرد: واکسن بزند و بداند که بیمار هم نیست.

مهندس محسن فرهادی در گفت وگو با ایسنا، فجر درباره شرایط جشنواره های موسیقی، فیلم و تئاتر گفت: افرادی که در جشنواره فجر شرکت می کنند باید بررسی شوند. در واقع خطوط قرمزی که در مورد شیوع و گسترش بیماری وجود دارد باید بررسی شود.

وی افزود: تهویه، فاصله اجتماعی، واکسیناسیون و استفاده از ماسک در جشنواره فجر باید کنترل شود. این محدودیت ها احتمالاً برای سینماها، تئاترها و کنسرت های معمولی اعمال می شود.

فرهادی با اشاره به اینکه این تصمیمات هنوز به دبیرخانه دهه فجر ابلاغ نشده است، گفت: تصمیم نهایی در این خصوص توسط ستاد ملی کرونا گرفته شده و سپس به مرجع مسئول ابلاغ خواهد شد. به گفته وزارت بهداشت، در این راستا باید برای مدیریت شیوع این بیماری تدابیر جدی اندیشید، در غیر این صورت ورود پیک ششم ضروری است.

وی افزود: با اعلام پروتکل های ویژه جشنواره فجر در صورت درخواست از نیروهای مرکز بهداشت محیط و حرفه ای وزارت بهداشت جمهوری اسلواکی در محل جلسه، نیروهای ما فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. در مراکزی مانند سال گذشته و نظارت خواهند کرد. ”آنها به پروتکل های بهداشتی پایبند خواهند بود.

وی ادامه داد: نکته اساسی این است که سینماها، تئاترها، کنسرت ها و جشنواره ها را با سیستم ایرانی من پیوند بزنم. این بدان معناست که بلیط فقط باید به کسی فروخته شود که واکسینه شده است و ما می دانیم که بیمار نیست. بنابراین اگر بیمار نباشد و قرنطینه نشده باشد، برای حضور در این مکان ها نیازی به آزمایش PCR منفی ندارد. زیرساختی برای اتصال به سیستم ایرانی من وجود دارد و فقط کسانی که مسئول هستند باید از نظر سیستم های اتصال آن را ایجاد کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت محیط و حرفه ای وزارت بهداشت درباره سامانه ایران من گفت: این سامانه ملی و جامعی است که اگر موضوع دولت الکترونیکی کامل داشتیم الان کارمان راحت می شد. سامانه ایران من با سایر ارگان ها از جمله وزارت بهداشت، راه و شهرسازی، وزارت کشور، وزارت صمت، اتاق بازرگانی و … هماهنگی و ارتباط برقرار می کند. در حال حاضر سایر تاسیسات به استثنای وزارت مشاوره که هنوز سیستم ها را جایگزین نکرده است در حال بهره برداری است، اما مذاکرات در حال انجام است.

وی به عنوان نمونه گفت: به عنوان مثال زمانی که قرار است بلیت فروخته شود، سامانه راه و شهرسازی به سامانه ایران من متصل می شود، این سامانه به وزارت بهداشت نیز مرتبط است و زمانی که فردی کد ملی خود را ثبت می کند. ، این سیستم مبادله می شود.” آیا اطلاعاتی در اختیار ما قرار خواهد گرفت و آیا فرد از سیستم مطلع می شود که آیا متقاضی بلیط واکسینه شده است و آیا در قرنطینه است یا خیر؟ با تبادل اطلاعات دیگر نیازی به PCR و سایر اطلاعات نیست.

اضافه شده توسط: سخت ترین قسمت سیستم ایرانی من حمل و نقل اتوبوس و مترو است. زیرا جلوگیری از ورود افراد آلوده یا واکسینه نشده مشکل است. این بدان معناست که وقتی پشت دروازه ورودی مترو صف طولانی افراد وجود دارد که یکی از آنها بیمار است، بستن دروازه یا عدم اجازه ورود و خروج مزاحم خواهد شد. ما به دنبال راه های جایگزین برای کنترل افراد در مکان های مختلف هستیم. زیرا شخصی که سوار مترو می شود، همان کارمند یا کارمند صنفی یا نانوا و … است. در واقع، مردم از مسیرهای دیگر برای اعمال موانع ورود به این مناطق کنترل می شوند. اگر راهی برای جلوگیری از ورود افراد بیمار یا واکسینه نشده به مترو و اتوبوس ها با بستن درب ورودی پیدا کنیم، قابلیت اطمینان افزایش می یابد.

وی با ابراز امیدواری از پیوستن وزارت مشاوره به سامانه ایران من قبل از شروع رسمی جشنواره فجر، گفت: این موضوع صحبت شده است و اگر مشکلی در زیرساخت های فنی وجود نداشته باشد انشالله سامانه ها وصل خواهد شد. تا 3 فوریه.”

فرهادی با تاکید بر آن وزارت بهداشت به هیچ وجه با استفاده صددرصدی از ظرفیت سینماها، تئاترها و سالن های کنسرت موافق نیست.وی گفت: یکی از اصول اولیه فاصله فیزیکی این است که باید وجود داشته باشد. در واقع در هنگام فروش بلیت به جز خانواده هایی که ممنوعیت دور هم نشستن ندارند، افراد دیگر باید در فاصله مشخصی از یکدیگر بنشینند تا احتمال انتقال بیماری کاهش یابد. در کشورهای اروپایی که نوبت سوم واکسن با درصد بیشتری نسبت به کشور ما تزریق می شد، امروز این مشکل را مشاهده می کنند و مثلاً در استادیوم های ورزشی و فضای باز فاصله فیزیکی را رعایت می کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به سردی هوا و فضای سرپوشیده سالن سینما و تئاتر نمی توان به راحتی در شلوغی کار تهویه کرد به طوری که بتوانید دو تا سه ساعت با اشغال 100 درصد در سالن بنشینید و نرسید. بیمار به همین دلیل خلأها و کم ظرفیتی سالن از نکات حائز اهمیت است. تاکید دیگر ما استفاده از ماسک و واکسن است. مهمترین چیز این است که مدت اقامت در خانه را کوتاه کنید و ماسک را فراموش نکنید.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *