ظریفیان: پول‌پاشی فاصله طبقاتی را بیشتر می‌کند

[ad_1]

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ساختارهای کشور آمادگی اجرای سیاست حذف ارز 4200 تومانی را ندارند، پرداخت یارانه به جای تخصیص ارز 4200 تومانی موجب پولشویی و افزایش شکاف طبقاتی می شود.

غلامرز ظریفیان در گفت وگو با ایسنا، درباره ابعاد بودجه سال آینده گفت: از زمانی که بودجه به مجلس شورای اسلامی رسید، شاهد اظهارنظرهای زیادی از سوی نمایندگان بودیم. آنها همچنین به بودجه عمومی رای مثبت دادند نمایندگان پارلمان اروپا اشاره کردند که تصویب بودجه عمومی به این معنا نیست که ما کل بودجه را می پذیریم و نگران عواقب آن نیستیم.

وی ادامه داد: بسیاری از مسئولانی که به طور کلی به بودجه رای مثبت داده اند نسبت به برخی از ابعاد بودجه ابراز نگرانی کرده اند که یکی از مشکلات بودجه این است که بلندپروازانه تهیه شده و تحقق آن غیرممکن به نظر می رسد.با در نظر گرفتن این رقم. یعنی اقدامات لازم صورت نگرفته و از دانش و تجربه کافی در تهیه بودجه استفاده نشده است یا خیر.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: عرضه ارز 4200 تومانی در سال های گذشته راه حلی مقطعی برای حل این مشکل بود. البته این موضوع پذیرفته شده است که ارز 4200 تومانی باعث رانت، فساد و افزایش فاصله طبقاتی شد، اما در شرایط بسیار سخت اقتصادی کشور، کارشناسان اقتصادی هشدار دادند که حذف ارز 4200 تومانی بدون توجه به زیرساخت های کشور، بحران های جدی تری را به دنبال خواهد داشت. و افزایش می یابد.

ظریفیان اضافه کرد: اقتصاد کشور بیمار است و عوامل مختلفی مانند تحریم ها و ذهنیت منفی به شرایط وجود دارد و در این شرایط حذف 4200 تومان حتی می تواند تنش ایجاد کند، بنابراین بحث حذف 4200 تومان موضوع بسیار مهمی است. و ساختارهای کشور آماده است. با افزایش تورم در ازای حذف ارز 4200 تومانی، حتی دولت نیز از این بیم دارد و پیش بینی من این است که با توجه به شرایط کشور، فعلا این جراحی بزرگ انجام نخواهد شد. .

وی در خصوص پرداخت یارانه نقدی در ازای حذف فعال سیاسی اصلاح طلب 4200 تومانی گفت: تجربه نشان داده زمانی که پول مستقیم به افراد وابسته داده می شود به دلیل بحران تورم اغلب از جیب آنها خارج می شود. پس نباید پول پاشید چون به جای اینکه اختلاف طبقاتی رو کم کنه بیشتر میشه.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *