قوانین بین‌المللی بشردوستانه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و یمن به‌شدت نقض می‌شود

[ad_1]

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد می گوید: نقض سیستماتیک و جدی قوانین بین المللی بشردوستانه در یمن منجر به کشتار هدفمند غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان، تخریب گسترده و عمدی زیرساخت های غیرنظامی و تشدید محاصره غیرقانونی بنادر شده است. . تشدید درد و رنج بشری، وخامت اوضاع انسانی و تداوم غفلت از اساسی ترین اصول حقوق بین الملل بشردوستانه منجر به این شده است.

به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی که روز سه شنبه (6 بهمن) در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حمایت از غیرنظامیان در درگیری های مسلحانه صحبت کرد، افزود: حقوق و حقوق بشر.” برای وادار کردن آنها به پایان دادن فوری به چنین جنایات آشکار و بازخواست آنها برای جنایات خود.
وی گفت که گزارش سازمان ملل متحد در مورد حمایت از غیرنظامیان در سال 2021 نشان داد که درگیری های مسلحانه با تعداد زیادی کشته، زخمی، آواره، ناپدید شدن، و همچنین تخریب خانه ها، مدارس، بیمارستان ها و آسیب به زیرساخت های غیرنظامی ادامه یافته است. او بود.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفت: حفاظت از غیرنظامیان در مناطق شهری مستلزم رویکردی جامع برای پیش‌بینی و کاهش این خطرات و رنج است. تمام تلاش ها باید برای اطمینان از رعایت قوانین بشردوستانه بین المللی و حفاظت از غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی، صرف نظر از محل وقوع جنگ، انجام شود.

در این زمینه، وی افزود که نقش سازمان ملل متحد بیش از هر زمان دیگری در وادار کردن طرف های درگیر به تعهدات خود و احترام به حقوق بشردوستانه بین المللی مهم است. علاوه بر این، دولت ها باید اقدامات بیشتری را برای اطمینان از رعایت قوانین بین المللی بشردوستانه انجام دهند.

او گفت: «کنوانسیون‌های ژنو و پروتکل‌های الحاقی 1949 ما، سنگ بنای چارچوب قانونی برای حمایت از غیرنظامیان و کسانی است که درگیر درگیری‌های مسلحانه نیستند.» علاوه بر این، دیوان بین‌المللی دادگستری در نظر مشورتی خود در سال 1996 درباره «قانونی بودن تهدید یا استفاده از سلاح‌های هسته‌ای» بر دو اصل اساسی حقوق بین‌الملل بشردوستانه تأکید کرد: تمایز بین نظامی و غیرنظامی و ممنوعیت رنج غیرضروری. . دادگاه به صراحت اعلام کرد که کشورها هرگز نباید غیرنظامیان را هدف قرار دهند و در نتیجه هرگز نباید از سلاح هایی استفاده کنند که قادر به شناسایی اهداف غیرنظامی یا نظامی نیستند.

تاچتروانچی گفت: علیرغم قواعد الزام آور بین المللی بشردوستانه، چالش جدی پیش روی جامعه بین المللی امروز عدم پایبندی ذینفعان و ناتوانی شورای امنیت در اقدام در نقض جدی قوانین بین المللی بشردوستانه است.
وی گفت: مایه تاسف و نگرانی است که اجرای قوانین بین المللی بشردوستانه در منطقه خاورمیانه از جمله سرزمین های اشغالی فلسطین و یمن به شدت نقض می شود.

تختروانچی گفت: جدی‌ترین نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه، سیاست‌های سیستماتیک رژیم اسرائیل، ضدبشری و نژادپرستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شامل مجموعه‌ای از جنایات از جمله کشتار عمدی، سیستماتیک و در مقیاس بزرگ زنان است. و کودکان، تصرف و تخریب منازل و مصادره زمین و اموال فلسطینیان و تخلیه اجباری آنها و محاصره نوار غزه.
انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *