لزوم اتخاذ رویکردهای جدید تامین منابع برای تحقق رشد اقتصادی

[ad_1]

ایسنا/ آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بر لزوم کاهش وابستگی به اعتبارات دولتی و اتخاذ رویکردهای جدید برای تامین منابع برای رشد اقتصادی تاکید کرد.

داوود بهبودی در مراسم تدوین و نهایی شدن برنامه‌های رشد زیرساخت‌های استان گفت: خوشبختانه در استان دانش ضمنی در خصوص برنامه‌ریزی برای توسعه و دستیابی به رشد اقتصادی بلندمدت مانند برنامه‌های پنج ساله و میان‌مدت و توسعه انباشته شده است. برنامه ها.” به عنوان یک سند.

وی افزود: با محدودیت‌هایی که وجود دارد، قصد نداریم پروژه جدید دولتی تعریف کنیم، زیرا دولت بر ساماندهی منابع به‌گونه‌ای تاکید دارد که منجر به رشد اقتصادی شود. اما عملکرد کشور در سال های اخیر از جنبه های مختلف چندان موفق نبوده است.

وی گفت: در این راستا شاید توجه به بازار سرمایه، تشکیل صندوق های پروژه و جذب مشارکت بخش خصوصی مفید باشد و ماموریت مستمر تسهیلات نباید به عنوان یک وظیفه خاص تعریف شود.

بهبودی گفت: برای رسیدن به رشد اقتصادی به دنبال لیست بلندبالایی از پروژه ها نیستیم. بلکه مهم ترین اقدامات باید در قالب کلان پروژه ها و ویژگی هایی ساماندهی شود که با اثربخشی خود منجر به بهبود تولید، بهره وری، توسعه صادرات و افزایش سهم اقتصادی و درآمد سرانه در کشور شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس پروژه های زیربنایی استان باید به سمت قراردادهای مشارکتی و با حداقل اتکا به منابع دولتی حرکت کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: اگر بخواهیم در زمینه سهم اقتصادی، درآمد سرانه و تولید ثروت به جایگاه شأن خود دست یابیم، استان باید سریعتر از میانگین رشد اقتصادی که هدف آن است، رشد کند. کشور. نیاز به یک تغییر پارادایم دارد.» و به ما نزدیک می شود.

بهبودی همچنین با اشاره به اهمیت ارتقای بهره وری، بر نقش بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های همه نهادهای تاثیرگذار به عنوان برنامه های اصلی استانداران برای دستیابی به رشد اقتصادی تاکید کرد و گفت: دستیابی به یک اجماع عمومی.

محدودیت های منابع قوانین آ لزوم استفاده شده از جانب ظرفیت استانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: برای برون رفت از وضعیت روز و تقاضا محور، نیازمند شناسایی نیازها و اولویت های استان، موانع کسب و کار و جذب سرمایه گذاری و توسعه هستیم. نقشه راه بر اساس آن.”

جواد رحمتی افزود: محدودیت منابع دولت بر همگان روشن است و باید در این زمینه به فکر استفاده از ظرفیت های دیگر استانی باشیم.

ضرورت برای تکمیل زیر ساخت آ جذاب .ردن سرمایه گذاری در، درب بخش به طور خصوصی

محمد کلامی معاون استاندار آذربایجان شرقی نیز تاکید کرد: مسیر رشد اقتصادی استان فراهم کردن زیرساخت ها و جذب سرمایه گذاری در این حوزه برای بخش خصوصی و قطع اتکا به اعتبارات دولتی است.

نمایندگان با یک تیم مدیریتی ارشد دولت مطلوب یک آپارتمان

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز تکمیل پروژه های زیربنایی استان اعم از بزرگراه و بزرگراه را ضروری دانست و گفت: هنگام عضویت در تیم مدیریت ارشد استان از نگاه بومی پرهیز کنید.

ابوالقاسم سلطانی سپس گزارشی از اقدامات اساسی استان در ارتباط با طرح ملی پرش مسکن ارائه کرد.

لزوم تقویت شبکه ترجمه برق آ ایجاد کمیته مدیریت صنعت برق دولت

افشین روشن میلانی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی نیز بر تقویت شبکه انتقال برق و تشکیل کمیته راهبری صنعت انرژی استان و احداث نیروگاه های کوچک با مدیریت و سرمایه گذاری خصوصی تاکید کرد.

ضرورت برای تکمیل پروژه ترجمه اب شرق چه کسی تبریز

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همچنین از انتقال آب ارس به تبریز به عنوان یکی از پروژه های مهم استان یاد کرد و افزود: اولویت ما تکمیل سدها برای توسعه کشاورزی و جذب مردم برای مشارکت در این طرح ها است.

یوسف غفارزاده یادآور شد: در صورت رفع موانع تکمیل سدهای استان در سال آینده شاهد افزایش چشمگیر محصولات کشاورزی استان خواهیم بود.

ضرورت افزایش مقیاس بهره وری در، درب حوزه گاز آ بهینه ایجاد مصرف

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، رهنما توحیدی، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت:

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *