مشکلات پزشک و تجهیزات پزشکی از زبان نماینده لنگرود

[ad_1]

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی به تشریح وضعیت تجهیزات پزشکی حوزه انتخابیه خود پرداخت و گفت: در روستاها به طور کلی شبکه های بهداشت دارای مشکلات بهداشتی هستند.

پرویز محمدنژاد، قاضی محله، درباره وضعیت پزشکان متخصص و تجهیزات پزشکی حوزه انتخابیه خود به ایسنا گفت: در هر حوزه ای که قرار است خدمات ارائه شود اعم از دارو، چه توسط دولت و چه از بخش خصوصی، قطعاً مشکلات و پوشش هایی وجود دارد. تمام زمینه های خدمات در حال حاضر در حوزه فناوری پزشکی و همچنین تولید دارو در کشور تولید داخلی داریم که درصد بالایی نیز دارد.

وی افزود: در رابطه با نظام خدماتی پزشکان متخصص ممکن است ادعای دولت به نوعی مغایر با میل آنها باشد و مسئولانی که به هر نحوی با خدمات سروکار دارند اغلب درآمدهایی خارج از حوزه خدماتی و اداری خود دارند. بسیاری از کارشناسان استدلال می کنند که مثلاً چرا رئیس سازمان باید علاوه بر مزایایی مانند حقوق و … دانشگاه، بیمارستان یا درمانگاه نیز داشته باشد. همچنین یک درآمد دوم، اما یک متخصص زنان و زایمان، ارتوپد یا متخصص داخلی فقط در مطب درآمد کسب می کند.

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: اینها اعتراضات جانبی است، اما در حوزه خدمات و درمان، درآمد متخصصان یا کمبود تجهیزات آنقدر نیست که چیز زیادی به همراه داشته باشد.

معاون مردمی لنگرود در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا در حوزه انتخابیه مشکل خاصی در خصوص کمبود پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی دارید، گفت: شبکه های بهداشت به طور کلی در روستاها مشکل دارند. شبکه های بهداشت و درمان مراکزی هستند که به طور مستمر تعریف می شوند اما متاسفانه چند سالی است که هیچ متخصصی در آنجا وجود ندارد و این یکی از اعتراضات مناطق محروم و حاشیه مرکز شهر است. بخشی از این مشکل را به سرعت حل کرده ایم مانند اتفاقی که در شهر فقدانی اطاقور افتاد و با توجه به اینکه چند سالی است که مرکز شبانه روزی به صورت مستمر فعالیت نمی کند، ذره ذره این مشکل را برطرف کرده ایم.

محمدنژاد تاکید کرد: این گونه اعتراضات معمولا در روستاها وجود دارد زیرا زیرساخت های لازم از حدود 10 سال پیش ایجاد شده بود اما به مرور زمان پزشکان آن را خالی کرده اند و خدمات کمی ارائه می دهند و مردم مجبور به پرداخت هزینه و سفر طولانی هستند. به این ترتیب آنها خطر عدم حفظ ایمنی جاده‌ها را دارند و گویی این جاده‌ها به شهر باعث ترافیک می‌شوند، بلکه مشکلات ایمنی مانند خسارات مالی و جانی برای مردم ایجاد می‌کنند.

وی افزود: این تصور که خدمات به مردم برود اساسا چند سالی است که مختل شده و ما نیز به دنبال این مشکلات هستیم.

نماینده مردم لنگرود در یازدهمین مجمع خیرین حوزه بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی گفت: ابتکاری که در سال 99 انجام دادیم به پیشنهاد من موسسه خیرین سلامت لنگرود در این شهرستان راه اندازی شد. چه کاری است و نتایج خوبی در این زمینه به همراه داشته است. این موسسه همچنین خدمات خوبی را در بسیاری از زمینه ها از جمله کمک به بیمارستان ها از جمله کنترل ویروس کرونا ارائه می دهد.

محمد نژاد افزود: به عنوان پیشگام در این موضوع تعداد زیادی از خیرین به عضویت این موسسه درآمده اند که در تهیه تجهیزاتی از قبیل کپسول اکسیژن، ویلچر، تخت و … بسیار کمک کننده بوده اند. در موارد دیگر تجهیزات پزشکی بلااستفاده مانند سیلندر اکسیژن، ویلچر و تخت در برخی از خانه ها بلااستفاده ماند و افراد نوع دوست برای کمک به بیمارستان و خانواده هایی که توانایی مالی نداشتند، تجهیزات را به بیمارستان تحویل دادند.

وی با اشاره به اینکه موسسه خیرین سلامت لنگرود نیز در زمینه خرید تجهیزات به بیمارستان ها کمک کرده است خاطرنشان کرد: به عنوان مثال بیمارستان نیاز این موسسه را اعلام می کند و موسسه خیرین سلامت بلافاصله به این درخواست پاسخ می دهد و آن را آماده می کند.

نماینده مردم لنگرود در پایان با بیان اینکه این موارد باید افزایش یابد، گفت: تلاش می کنیم آن موسسات با اعتبارات خوبی به این نهاد بپیوندند تا بتوانیم کمی از مشکلات مردم بکاهیم. درد.”

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *