مصوبات ۱۶۰۰ میلیاردی برای بخش کشاورزی گیلان

[ad_1]

ایسنا/ گیلان وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مصوبه 1600 میلیارد تومانی برای بخش کشاورزی گیلان داریم، گفت: چای در املش جایگاه ویژه ای دارد و با چنین مهارت هایی نباید این همه بیکاری وجود داشته باشد.

سید جواد ساداتی نژاد در جلسه هیئت شهرستان املش که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، گفت: املش شهری فرهیخته و دارای مردم نجیب است.

وی افزود: گیلان یکی از قطب های مهم کشاورزی ایران است و نمی توان گیلان را در تامین امنیت غذایی نادیده گرفت.

ساداتی نژاد با بیان اینکه مصوبه 1600 میلیارد تومانی برای بخش کشاورزی گیلان داریم، گفت: چای در املش جایگاه ویژه ای دارد و با چنین مهارت هایی نباید این همه بیکاری وجود داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در خصوص مشکلات منابع طبیعی باید در صدور اسناد زمین تسریع کنیم.

وی تغییر کاربری را یکی از موضوعات مهم کشور دانست و تصریح کرد: اگر نگران نباشیم زمین های کشاورزی موجود را از دست خواهیم داد و از این رو باید مراقب باشیم که امنیت غذایی کشور به خطر نیفتد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه تفکر جدیدی در حوزه کشاورزی و قیمت گذاری وجود دارد، افزود: مراقب قیمت برگ سبز چای خواهیم بود تا بتوانیم در این زمینه به سود چایکاران باشیم.

وی با بیان اینکه نگاه جدیدی در حوزه کشاورزی شکل گرفته است افزود: بعد از 60 سال وزارت جهاد متولی تمامی زنجیره های کشاورزی است و از تولید تا مصرف در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است.

این نماینده یادآور شد: طرح بزرگی برای خودکفایی برنج در طرح داریم و اعتبارات لازم برای بازسازی سدها و جایگاه های سوخت، تجهیزات و نوسازی و … در نظر گرفته شده است.

در قیمت گذاری به موضوع چای توجه ویژه ای داشته باشید

حجت الاسلام والمسلمین محمد صفری نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: املش از منابع آبی ضعیفی برخوردار است و دلیل آن نیز اختلال در مسیر آب این شهرستان از آب سد سفیدرود است.

وی با بیان اینکه به ویژه املش باید برای تنش آبی بودجه کافی در نظر گرفته شود، ادامه داد: املش یکی از شهرهای بزرگ کشوری است که چای فراوان دارد و متاسفانه قیمت یک بسته چای کمتر از قیمت آب نمک است.

آقایان رودسر و املش در مجلس گفتند که موضوع چای باید در قیمت گذاری مورد توجه ویژه قرار گیرد و نسل جدید را به تولید چای تشویق کنیم و هزینه های تولید این محصول را کاهش دهیم.

حجت الاسلام صفری ادامه داد: من موضوع تنفس جنگل را درک نمی کنم چرا که دامداران هیچ وقت جنگل را تخریب نمی کنند و سال هاست که دامدار و جنگل در کنار هم راحت زندگی می کنند. در واقع جنگل به کشاورز نیاز دارد و کشاورز به جنگل و اگر علم حل نشود شاهد افزایش واردات گوشت خارجی به کشور خواهیم بود.

وی هشدار داد: بسیاری از زمین ها توان کشاورزی خود را از دست داده اند بنابراین سخت گیری بومیان و سهل انگاری ساکنان غیر بومی در ساخت و ساز به مردم ما آسیب می زند. این شهرستان دارای کارخانه های شالیکوبی فراوانی است و نوسازی این واحدها باعث کاهش ضایعات برنج و افزایش درآمد کشاورزان می شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *