هشدار هواشناسی خراسان رضوی در مورد سامانه بارشی جدید

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی هواشناسی خراسان رضوی در مورد سامانه بارشی جدید هشدار سطح زرد صادر کرد.

بر اساس این اطلاعیه و طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، از فردا بعد از ظهر تا شنبه، ۹ بهمن ماه، خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت.

پیامد گسترش این سامانه وقوع بارش باران و برف به‌ ویژه در نیمه شمالی و غربی استان خواهد بود. با فعالیت این سیستم جوی بر شدت وزش باد در سطح استان هم افزوده می‌شود؛ به‌ طوری که طی روز جمعه، هشتم بهمن، وزش باد شدید همراه با احتمال بروز خسارت و در نواحی مستعد توام با گرد و خاک، کاهش میدان دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وقوع بارش باران و برف همراه با تشکیل مه و کاهش دید در سطح استان به‌ ویژه در نیمه شمالی و غربی، همچنین بروز پدیده کولاک برف در محورهای کوهستانی، افزایش شدت وزش باد در برخی ساعات با احتمال بروز خسارت در نواحی مستعد همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا به‌ ویژه طی روز جمعه و نهایتا کاهش محسوس دما در اکثر نقاط استان خصوصا نیمه شمالی از جمله پیامدهای این سامانه است.

با توجه به فراگیری این سامانه جوی تمهیدات لازم جهت جلوگیری خسارات ناشی از وزش باد شدید، تامین سوخت و همچنین تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و… باید در نظر گرفته شود. در کنار این خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و به‌ همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده‌ای توصیه می‌شود.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای ورزشی

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *