کانتونا: جام جهانی قطر را تماشا نخواهم کرد

[ad_1]

ستاره سابق تیم های ملی فوتبال یونایتد و فرانسه گفت که جام جهانی قطر را تحریم می کند.

به گزارش ایسنا و طبق گزارش تلگراف، اریک کانتونا به خاطر باز بودن در دنیای فوتبال شناخته شده است. تیم ملی فرانسه و ستاره سابق منچستریونایتد حالا به شدت از جام جهانی که اواخر امسال در قطر برگزار می شود انتقاد کرد و گفت: ما سال جام جهانی هستیم، اما قطر میزبان بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان شد. تقویم فوتبال جدید است. با توجه به دمای بسیار بالا در تابستان، جام جهانی قطر برای اولین بار در تاریخ زمستان در زمستان امسال برگزار می شود. از 21 نوامبر تا 18 دسامبر، 32 تیم برای کسب عنوان قهرمانی جهان به رقابت خواهند پرداخت. اما اسطوره فوتبال این مسابقات را دنبال نخواهد کرد.

اریک کانتونا، فوتبالیست سابق فرانسوی در کلاس جهانی، به دیلی میل گفت که این مسابقات را تحریم می کند: «راستش را بخواهید، من علاقه ای به مسابقات جهانی دیگر ندارم، زیرا آنها برای من مسابقات جهانی نیستند.

به گفته کانتون، سازماندهی رویدادهای ورزشی بزرگ مانند جام جهانی یا بازی های المپیک در کشورهایی مانند روسیه، چین یا آفریقای جنوبی کاملاً منطقی است که پتانسیل تأثیرگذاری مثبت بر توسعه ورزش را دارند.

او گفت: «واقعاً چنین پتانسیلی در قطر وجود ندارد. هیچ چیز آنجا نیست. فکر می کنم همه چیز به پول ربط دارد. رفتار آنها با افرادی که استادیوم ها را ساخته اند وحشتناک است و هزاران نفر کشته شده اند. با این حال، ما این مسابقات جهانی را جشن خواهیم گرفت.

مسابقات جهانی قطر به دلیل وضعیت حقوق بشری و شرایط کاری در مسابقات جهانی با انتقادات زیادی مواجه شده است. علاوه بر این، آزادی واقعی مطبوعات در کشور وجود ندارد و آزادی بیان و حقوق زنان به شدت محدود شده است. گزارش ها حاکی از آن است که هزاران کارگر از هند، نپال و بنگلادش در ساخت ورزشگاه های جام جهانی جان خود را از دست داده اند. کانتونا نمی خواهد با تماشا نکردن مسابقات از این موضوع حمایت کند. من شخصاً به آن نگاه نمی کنم. من می دانم که فوتبال یک تجارت است.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *