کره شمالی تحریم‌های آمریکا را “تحریک آمیز” خواند

[ad_1]

رسانه دولتی کره شمالی امروز (جمعه) گزارش داد که این کشور از آزمایش های موشکی خود حمایت می کند زیرا حق مشروع دفاع از خود را دارد و اعلام کرد که آمریکا عمدا در تلاش است تا با اعمال تحریم های جدید اوضاع را بدتر کند.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرد که ساخت یک سلاح جدید توسط این کشور تنها بخشی از تلاش های کره شمالی برای مدرن سازی توانایی های دفاعی خود بوده و هیچ کشوری را هدف قرار نداده و تهدید نکرده است. امنیت کشورهای همسایه

این بیانیه می افزاید: تحریم های آمریکا علیه رزمایش مشروع دفاع از خود کره شمالی یک تحریک آشکار و منطق گانگستری است.

در این بیانیه همچنین هشدار داده شد که در صورت اتخاذ موضع تقابلی، کره شمالی با قدرت و قاطعیت بیشتری واکنش نشان خواهد داد.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اولین تحریم ها را علیه برنامه تسلیحاتی کره شمالی پس از یک سری آزمایش های موشکی اعمال کرد.

ایالات متحده همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است تا علیه چندین فرد و نهاد کره شمالی به دلیل نقض قطعنامه های شورای امنیت مبنی بر ممنوعیت آزمایش های موشکی و هسته ای اقدام کند.

کره شمالی گفت جدیدترین تسلیحات موشک های اولتراسونیک هستند که نیروهای نظامی استراتژیک را تقویت می کند.

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که ایالات متحده به صراحت اعلام کرده است که دسترسی خصمانه به کره شمالی ندارد و به دنبال گفتگوهای بی قید و شرط است، اما به نظر می رسد این آزمایش ها با هدف بی ثبات کردن اوضاع باشد.

وزارت امور خارجه کره شمالی همچنین گفت: اگرچه واشنگتن ممکن است در مورد دیپلماسی و گفتگو صحبت کند، اما اقدامات این کشور نشان می دهد که همچنان به سیاست خود در انزوای کره شمالی پایبند است.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *