دوازدهمین جشنواره فیلم عمار به ایستگاه پایانی رسید

[ad_1]

اختتامیه دوازدهمین جشنواره فیلم‌های مردمی عمار با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف یادواره مرحوم علی سلیمانی و پاسداشت سال‌های مسعود جعفری جوزانی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، اختتامیه دوازدهمین جشنواره فیلم های مردمی عمار شامگاه جمعه 24 دی ماه با اجرای محمدرضا شهبازی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم اختتامیه جوایز متعددی به برنده اهدا شد که شامل بخش‌های مختلف بود.

در، درب بخش مستند جنبش جهانی مستضعفان، لوح افتخار جشنواره به «داستان فوتبال (رقصنده با گرگ ها)» به کارگردانی مهدی افضل زاده اهدا شد.

در، درب مدافعان حرم لوح افتخار جشنواره به اثر «ژنرال» مهرداد یوسفی و اثر «آقای اصغر اکبر من به کارگردانی احمد عبدالرحیمی.

چراغ جشنواره او همچنین برای فیلم «محاصره 360 درجه» به کارگردانی حامد هادیان جایزه گرفت.

هیئت داوران جشنواره در بخش مستند؛ حافظه ملی، لوح افتخار جشنواره را برای «نایب الائمه» به کارگردانی محمدعلی یزدانی و «جستجوگر» به کارگردانی محمدمهدی ابراهیمی نصر اهدا کرد.

چراغ جشنواره همچنین برنده آن «پسر طلایی» به کارگردانی عباس وحاج شد.

در، درب بخش مستند؛ تاریخ فرهنگی اجتماعی و دفاع مقدس لوح افتخار جشنواره به «شهرک دارخوین» به کارگردانی سید مجتبی خیام الحسینی، «اورتین» به کارگردانی حسن وزیرزاده و «زنان جبهه شمال» به کارگردانی محمد مجیدپور اهدا شد.

چراغ جشنواره او همچنین برای اثر «کد 024» به کارگردانی عبدالرز رحمانی نسب جایزه گرفت.

رضا برجی از داوران بخش مستند؛ تاریخ فرهنگی اجتماعی و دفاع مقدس در بخشی از این جمع بندی تصریح کرد: بیانیه گام دوم در حفظ یک بیان سنجیده است که برای ما در همه ابعاد برنامه و نقشه راه دارد که کارشناسان روی آن آمده اند اما متاسفانه همه مسئولان فراموش کرده اند. یا شاید نخوانده باشند گام دوم برای اقتصاد، جامعه و فرهنگ ما برنامه ریزی شده اما فراموش شده است.

همسر شهید محمد جنیدی پس از اجرای سرود تهران وصال و پخش قطعاتی از مستند «زنان جبهه شمال» گفت: یکی از ویژگی های حاج آقا جنیدی امام جماعت سابق رودسری ایشان بود. نگاه ویژه به زنان آنها به خانواده خود اهمیت زیادی می دادند. به ما گفته اند بعد از پیروزی انقلاب، شما بانوان باید رشد علمی و فرهنگی داشته باشید. انقلاب به زنان نیاز دارد و زنان باید در انقلاب حضور پیدا کنند. ارزش و احترام زنان در غرب آنطور که باید رعایت نشده است. انقلاب آمد و به زن ارزش داد. تا بدانند زن هستند.

در، درب بخش مستند؛ ملت قهرمان، لوح افتخار جشنواره را «به رنگ مریم» ساخته حمید اکبرپور و «آباشه» به کارگردانی میثم جهان بین اهدا کردند.

تا اندازه ای مستند؛ جنگ اقتصادیلوح افتخار جشنواره برای اثر «گنج پنهان» به کارگردانی مظفر حسینخانی هزاوه و لوح افتخار بهترین فیلم مستند پژوهشی «ایکس نیهیل، تراژدی اقتصادی» ساخته محمدرضا نیرومند کارگردان.

فانوس این بخش فیلم یکی از ما (بچه) به کارگردانی امیر اطهر سهیلی جایزه گرفت.

در، درب بخش مستند؛ رویای ایرانی، لوح افتخار جشنواره به «دوستی با فناوری بالا» به کارگردانی هاشم مسعودی و محمدصادق رمضانی مقدم اهدا شد.

در این بخش هیئت منصفه کار را شایسته فانوس ندانستند.

هیئت داوران جشنواره در بخش مستند؛ نقد گفتمان درونی، لوح افتخار جشنواره را برای «نشانی اشتباه» به کارگردانی محمدهادی اینانلو و «بلوار اتحاد» صادق زارع اهدا کرد.

فانوس این بخش تقدیم به «نان گزیده ۲» به کارگردانی محمدرضا حاج محمد حسینی.

    دوازدهمین جشنواره سالانه فیلم عماره به آخرین مرحله خود رسید

خاطرات و خاطرات مرحوم علی سلیمانی

در ادامه این مراسم با پخش مستندی کوتاه یاد و نام مرحوم علی سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون را گرامی داشتند. سلیمانی علاوه بر بازیگری، فیلم سینمایی «اشنوگل» را نیز کارگردانی کرد که مردادماه امسال بر اثر بیماری قلبی درگذشت.

در قسمت بعدی مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره عمار نشان شهید سیاح زهرا آراسته نیا مجری دزفول خوزستان تقدیر شد. وی پس از دریافت جایزه جهانگرد آراسته نیا، شعری طنز درباره مسائل روز و اکران مردمی جشنواره عمار خواند.

آیین پاسداشت مسعود جعفری جوزانی

در بخش ویژه این مراسم، مراسم پاسداشت مسعود جعفری جوزانی، نویسنده، کارگردان و فیلمساز برگزار شد. چفیه در این مراسم با حضور پیمان جبلی کارگردان صداوسیما، امرالله احمدجو کارگردان سریال «روزی روزگاری» مادر شهیدان خالقی پور، شهیدش رسول خالقی پور را به مسعود جعفری معرفی کرد. جوزانی به عنوان جایزه ویژه جشنواره عمار.

پیمان جبلیرئیس صدا و سیما در گفتگو با مسعود جعفری جوزانی در سخنانی گفت: سالگرد شهادت سردار دلها و در آستانه چهل و سومین پیروزی انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم و دغدغه های مختلفی را در این زمینه تجربه می کنیم. جامعه ای از انواع مختلف.» اقتصاد و سیاست. سالگرد شهادت حاج کاسیما و سالگرد انقلاب و مشکلاتی که امروز با آن روبرو هستیم تنها با یک رمز همراه است و آن رمز چیزی جز انسان نیست. خدا را شکر توانستم در این جشنواره مردمی شرکت کنم. عمار یکی از راه حل های مشکلات ماست. این مهم است که به مردم و خودمان ایمان داشته باشیم تا زمانی که اگر به مردم اعتقاد نداریم بتوانیم مشکل را حل کنیم. الان از عیادت نادر طالب زاده اومدم اینجا، به همه سلام کردند و حالشون خوب بود، امیدواریم خدا سلامتی و شفای کامل نصیبشون کنه.

جعفری جوزانی: هنر و هنرمند نیاز به آزادی دارد

مسعود جعفری جوزانی وی پس از دریافت جایزه ویژه این بخش از سوی مادران خالقی پور، با بیان اینکه دریافت این بخش افتخار بزرگی بود، گفت: جوایز جشنواره عمار از هر جایزه ای در دنیا بهتر است. حس شرکت در جشنواره عمار همانگونه است که در اوایل انقلاب آرزویش را داشتیم. در اوایل انقلاب بچه ها آنقدر انرژی داشتند که می توانستند قله دماوند را جابه جا کنند اما کم کم بچه ها ناامید شدند و مستقر شدند.

این فیلمساز گفت: امروز خدمت جوانان خلاق و هنرمندان کشورم رسیدم تا بگویم نه خود را هنرمند می دانم و نه خود را شایسته حمایت می دانم چرا که شک ندارم هنرمندان بسیار بهتر هستند. از من.”

جعفری جوزانی خطاب به مدیریت فرهنگی کشور گفت: یادآوری می کنم که زندگی سخت، شکننده و ناپایدار است. یادآوری می کنم که برای همه ما و برای شما که در قرعه کشی برنده شده اید و در موقعیت هستید، زمان مانند ابرهای سریع بهاری در حال سپری شدن است و تا پلک بزنید، تمام شده است. از کسانی که سال هاست جلوی جو هنرمندان جوان را گرفته اند و اقوام و همه همشهریان خود را به کار گرفته اند یاد کنم. از کسانی که زانوی مرگبار خود را بر گردن هنرمندان و استعدادهای خلاق و نیروهای جوان گذاشته اند می خواهم که زانوهای خود را از گردن هنرمندان و استعدادهای خلاق کشور بردارند.

این فیلمساز تاکید کرد: هنر و هنرمند نیاز به آزادی دارد; او نیاز به نفس کشیدن دارد و هوای تازه می خواهد. لطفا توجه داشته باشید که این چند روز است، یک سری بزنید. اگر می خواهی نامت بماند نه شرمساری، این چند روز را بدیهی بگیر و به این ملت بزرگوار و سرافراز اعتماد کن و بگذار استعدادهای جوانان رشد کند.

جعفری جوزانی به ممنوعیت قلم جبار آذین اشاره کرد و گفت: جبار آذین که دانشجو و تحصیلکرده است و در جهت شما صحبت می کند اما متأسفانه وقتی می گوید اختلاف طبقاتی است ممنوع الکار است. کاری ندارد، دنبال طلا و نیرو نیست و به جایی نمی رسد.

تا اندازه ای فیلم مستند “جنگ نرم”لوح افتخار جشنواره برای «کودتای لیتیومی» به کارگردانی سجاد رضازاده و چراغ جشنواره برنده جایزه «قیچی تیز» به کارگردانی علیرضا باغشانی.

همچنین هیئت داوران جشنواره در بخش “داستان کوتاه” وی لوح افتخار جشنواره را به اثر «کوچه خراسان» به کارگردانی مشترک امیر بشیری و سجاد انتظاری اهدا کرد.

فانوس این بخش برنده آن فیلم «نگین سلیمان» به کارگردانی محمدامین امامی شد.

هیئت منصفه در بخش “یک داستان طولانی” لوح افتخار بهترین بازیگر مرد همچنین از گلاره عباسی برای بازی در فیلم سینمایی «دختر ایرانی» تقدیر شد.

حسین بشاش لوح افتخار بهترین ضبط و هاشم مرادی بهترین دوربین فیلم «تروی» را دریافت کردند.

در این بخش هیئت داوران بهترین فانوس کارگردانی این جایزه به سیدجلال دهقانی اشکذری برای اثر «دختر ایرانی» اهدا شد.

هم دبیر جشنواره فانوس ویژه او همچنین برای اثر «تروا» به محمد علیزاده فرد معرفی شد.

در این بخش، هیئت داوران هیچ اثری را شایسته تصاحب فانوس جشنواره قضاوت نکردند.

پس از اختتامیه دوازدهمین جشنواره فیلم های مردمی عمار، پس از شعر فرزند شهید مدافع حرم مصطف صدرزاده، فیلم «اسب تروا» ساخته محمد علیزاده فرد کارگردان به عنوان بخش اختتامیه این مراسم به نمایش درآمد.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *