رئیس جمهور شخصا پیگیر ساخت ۴ هزار واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان است

[ad_1]

ایسنا/ سیستان و بلوچستان رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه 4 هزار واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیل و بارندگی خسارت دیده اند، افزود: 2 هزار و 150 واحد مسکونی نیازمند نوسازی فوری و 2 هزار واحد مسکونی نیاز به تعمیر و بهسازی دارند. رئیس جمهور شخصا بر این موضوع نظارت دارد.

به گزارش ایسنا – اکبر نیکزاد در حاشیه سفر به خبرهار و کنارک با اشاره به اینکه مسئولان متاثر از سیل هستند، گفت: رئیس جمهور شخصاً برای تکمیل و ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده سیل فشار آورد. مورد سوء استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای وقوع سیل و بارندگی تاکنون مناطق سیل زده توسط مسئولان در سطوح مختلف بازدید، امدادرسانی و برآورد خسارت انجام شده است، افزود: اعتبارات لازم و ساخت واحدهای مسکونی به سرعت در برنامه گنجانده خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بازسازی منازل آسیب دیده به زودی و با همکاری و تعامل مردم و مسئولان به ویژه فرمانداری ها، نظام مهندسی، خودگردان و اعضای شورای اسلامی و با توجه به حجم انجام می شود. بلوچستان با سرعت بیشتری آواربرداری را آغاز کند و خانه‌ها را به موقع بسازد.

نیکزاد گفت: بازسازی در برخی از نقاط کنارک آغاز شده و فرماندار کنارک کار خوبی انجام داده و جلسات و هماهنگی ها تشدید شده و امیدواریم با کمک های متقابل مشکلات منازل سیل زدگان حل شود. بلافاصله. مستقیما.”

وی با بیان اینکه در هر خانه کوچک و پنج طبقه حدود چهار تا پنج خانوار زندگی می کردند، گفت: بیشتر راه های کنارک کم عرض بوده و نیاز به تعریض دارد و تردد در آن معابر محدود است. تسریع دشوار است ما از مشاوران قوی برای کار و بهبود کیفیت کار دعوت کرده ایم.

رئیس بنیاد مسکن افزود: نیاز به تسریع در بازسازی هر چه سریعتر است و در این راستا بنیاد مستضعفان آببند مورد نیاز واحدهای مسکونی را تهیه کرده است که باید از آن قدردانی کرد.

“عبدالغفور هات” فرماندار کنارکو گفت: سیل خسارات زیادی به منازل مردم وارد کرده است و لازم است هر چه سریعتر خسارت ها جبران شود و برای افراد تحت تکفل در منطقه واحدهای مسکونی دائمی ساخته شود.

وی بر اجرای طرح هادی روستایی، احداث و تکمیل منازل آسیب دیده سیل، اجرای شبکه جمع آوری آب های سطحی و تکمیل پروژه فاضلاب شهری، ارسال کمک به کنارک و پرداخت غرامت به حادثه دیدگان تاکید کرد. و استانداردسازی زیرساخت ها

در اثر بارندگی از نهم تا پانزدهم دی ماه 1400 بیش از 80 درصد منازل شهر بندری کنارک دچار آبگرفتگی شد.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *