سنسور فشار کرل (pressure sensor)،

سنسور فشار کرل

کرل (Carel) یک برند ایتالیایی است که سنسور فشار کرل در زمینه ساخت قطعات صنعتی فعالیت دارد. این شرکت در سال 1963 کار خود را در زمینه تولید دستگاه بخار آغاز کرد و به سرعت زمینه کاری خود را گسترش داده و وارد تولید قطعات کنترل‌کننده سیستم‌های تهویه مطبوع گردید. در حال حاضر دامنه محصولات این شرکت وسعت بیشتری پیدا کرده و بسیاری از قطعات سیستم‌های صنعتی را شامل می‌شود. سنسور فشار کرل یکی از تولیدات این شرکت می‌باشد که برای کنترل میزان فشار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنسور فشار کرل چیست

سنسور فشار (pressure sensor)، به وسیله‌ای گفته می‌شود که میزان فشار را اندازه‌گیری می‌کند و آن را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند. فشار زیاد یا کم در مسیرهای اصلی، می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی را به دستگاه وارد نماید. برای جلوگیری از این آسیب‌ها از سنسور فشار در سیستم‌ها استفاده می‌شود. سنسور فشار، مقدار دقیق فشار را خوانده و به واحد کنترل ارسال می‏کند.
سنسور فشار انواع ترانسدیوسرها، ترانسمیترها و سوئیچ‌های فشار را در برمی‌گیرد.
ترانسدیوسر فشار: ترانسدیوسرها یک وسیله الکترومکانیکی هستند که فشار را به یک سیگنال ولتاژی تبدیل می‌کنند. میزان این ولتاژ می‌تواند چند میلی‌ولت تا چند ولت را شامل شود.
ترانسمیتر فشار: وسیله‌ایست که ولتاژ خروجی سنسور را دریافت کرده و آن را به سیگنال خروجی جریانی تبدیل می‎کند. از این نوع سنسور در فرآیندهای کنترلی صنعتی استفاده می‌شود. اغلب ترانسمیترها دارای خروجی بین 4 تا 20 میلی‌آمپر هستند و معمولا به صورت سری به منبع تغذیه وصل می‌شوند. ترانسمیترها رنج سیگنال خروجی را با توجه به فشار موردنظر شما تنظیم می‌کنند.
از ترانسمیترها می‌توان در همه محیط‌های صنعتی استفاده نمود. این نوع سنسورها نسبت به نویز حساسیت کمتری دارند و توان مصرفی‌شان نیز بالاتر از انواع ترانسدیوسرها می‌باشد. سنسور فشار کرل از نوع ترانسمیتر می‌باشد.

سنسور فشار کرل

سنسور فشار کرل یک محصول با دقت بسیار بالاست و مدل‌های متعددی دارد. مدل SPKT این سنسور در مسیر رفت و برگشت کمپرسور نصب شده و با دقت بسیار بالا میزار فشار را به صورت لحظه‌ای اندازه‌گیری می‌کند. این قطعه با توجه به رنج فشار دستگاه، دارای کدهای مختلفی می‌باشد که باید در هنگام خرید به آن دقت شود. سنسور فشار کرل با انواع سیالات غیر خورنده، شامل انواع گازهای طبیعی مانند آمونیاک، پروپان و بوتان سازگاری دارد.

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *