مسکن از مباحث تاثیرگذار بر زادو ولد است

[ad_1]

ایسنا/ فارس رئیس بنیاد مسکن یکی از معضلات مهم مسکن را یکی از عوامل موثر در کاهش زاد و ولد دانست و بر لزوم همکاری همه وزارتخانه ها و تلاش مسئولان تاکید کرد. برای رسیدگی به مسکن مشکل.

اکبر نیکزاد روز جمعه 24 دی ماه در نشست بررسی ساخت 2500 واحد مسکونی در برنامه اقدام ملی در صدرا، با بیان اینکه موضوع مسکن مشکلات زیادی را برای خانواده ها ایجاد کرده است، گفت: این موضوع باعث ایجاد مشکلات عدیده ای برای خانواده ها شده است.

رئیس بنیاد مسکن در کشور با اشاره به اینکه ازدواج جوانان با موضوع تامین مسکن مرتبط است، گفت: این موضوع در شورای عالی مسکن مطرح شد و با آیین نامه شماره یک این مشکل برطرف شد. رئیس جمهور اگر در دو سال آینده ازدواج کنند، می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

نیکزاد افزود: امیدواریم با اجرای برنامه اقدام ملی و همچنین طرح نهضت ملی مسکن بتوانیم خدمات خوبی را به اقشار کم درآمد این شرکت در حوزه ساخت و ساز مسکن شهری ارائه کنیم.

وی همچنین به موضوع صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری ها اشاره کرد و افزود: قانون برای پروانه های ساختمانی 30 درصد تعیین کرد که برخی شوراها و شهرداری های استان علاوه بر این درصد به خانه دار شدن 20 نفر کمک کردند که 30 درصد دیگر نیز مصوب کردند. .

رئیس شرکت عمران صدرا نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت در حوزه مسکن گفت: تاکنون سه طرح مسکن در دولت های گذشته مطرح شده است. طرح اول مسکن مهر بود که در شرف اتمام است و دومی طرح اقدام ملی مسکن است که تاکنون 12 هزار متقاضی مسکن ثبت نام و مشخص شده که 50 درصد و 6 هزار قطعه زمین را می توانیم تهیه کنیم. زمینی در صدرا باقی نمانده است که بتوان به او اختصاص داد.

عزیزالله روشن افزود: 180 هزار نفر در نهضت ملی مسکن در استان فارس ثبت نام کرده اند که از این تعداد 101 هزار نفر در صدرا این امکان وجود ندارد و بیم آن داریم که به دلیل ازدحام جمعیت نتوانیم نیاز مسکن این تعداد متقاضی را تامین کنیم. در صدرا باید اساسی فکر کرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه 2500 واحد مسکونی بین عمران صدرا و اداره کل بنیاد مسکن فارس خاطرنشان کرد: نحوه تاسیس ساختمان (دلالی) به بنیاد مسکن فارس واگذار شد.

محمود رضایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با وجود رضایت از پیشنهاد بنیاد مسکن، از شهردار صدر خواست تا برای صدور پروانه ساختمانی 2500 واحد مسکونی در سراسر کشور به دادگاه رسیدگی کند. واحدها

شهردار صدرا نیز گفت: در بحث مجوز برنامه اقدام ملی مسکن 65 درصد تخفیف با نظر مثبت اعضای شورای اسلامی شهر در نظر گرفته شد و آمادگی داریم موافقتنامه اصولی را در مرحله اول و صدور مجوز در مرحله بعد.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *